Viena – trasee, preturi, transport

Viena in trei parti – trasee, preturi, transport: cum sa ne organizam traseele fara sa ne epuizam ori sa balmajim destinatiile? Vienna Pass, cand e indicat sa il avem? Preturile – sunt sau nu, ridicate? Cand merita cumparat Vienna Card?

M-am gandit sa abordez mai pragmatic aceste trei idei, intrucat altfel, Viena este deja un subiect mult dezbatut, inclusiv pe blogul nostru unde gasiti o serie intreaga de articole privind atractiile turistice – vezi palatele si muzeele, transportul detaliat, turul palatelor imperiale, turul muzeelor.

Da, Viena este, pur si simplu… huge! Are ditamai centrul vechi, vestitul Ringstrasse (bulevardul tras peste zidurile ce inconjurau candva vechea cetate a orasului) – plin de povesti si atractii turistice, are palate cu tona, la care se adauga muzeele aferente.

viena vedere muzeul fluturilor

Sa purcedem.
1. Variante de trasee:

a) Innere Stadt (Orasul Vechi), la care puteti adauga doua parcuri pentru odihna picioarelor. Centrul vechi va da ocazia sa treceti in revista pietele si complexele de palate si muzee – Michaelerplatz, Heldenplatz, Hofburg, plus biserici de interes. Aveti nevoie de o zi plina.

Puteti lua masa in zona fara probleme – preturile nu sunt neaparat mai mari, le veti gasi mai saltate doar la cafenelele de renume.

Ca zona de ‘cafeleala’ noi am evitat, de pilda, Stephanplatz, din cauza obiceiului medieval de transport cu cai, care face ca poposirea pentru adapat a bietelor animale sa transforme zona intr-una greu de respirat, neplacuta pentru o bere sau cafea la terasa.

Viena, vedere Stephanplatz
Viena, Stephanplatz, unul din punctele turistice centrale, unde se aduna grupuri intregi de turisti. Tot de aici incep si plimbarile cu trasura, devenind locul de popas pentru bietii cai.

Dintre parcurile aflate in vecinatate, unde noi am si motait in iarba, dupa o inghetata uriasa, recomand Volksgarten si mai ales, Burggarten.

b) Ringstrasse – aceasta bucla o puteti face cu tramvaiul 1 sau 2, ori pe jos, coborand la Universitate. Aici aveti o serie de cladiri rasarite intr-un mozaic de stiluri arhitecturale, pe care austriecii s-au straduit sa le adune pe artera fostelor ziduri de aparare ale orasului. Relativ aproape unele de altele, puteti stabili ca obiective Parlamentul, Rathaus (Primaria), Vienna State Opera, Burgtheater, University, Votivekirche si treptat, sa va afundati catre centru, spre complexul de muzee din jurul Hofburg, daca va mai raman picioare.

Viena, Rathaus. Sau Primaria, in intelegerea noastra.
Rathaus, Viena, este o cladire superba, aici organizandu-se multe dintre evenimentele mari ale orasului menite sa ii faca pe vienezi sa se simta bine.

Aveti la dispozitie Stadpark, foarte placut, plus plimbarea pe cheiul Dunarii.

Viena, pe cheiul Dunarii

Restaurantele pe Ringstrasse mi s-au parut mai scumpute, in schimb in zona Universitatii se gaseste mancare stradala la preturi studentesti. Noi ne-am indreptat tot catre restaurantele si gelateriile din centru.

c) Belvedere – cuprinde apartamentele printului Eugeniu de Savoia, muzeul de arta si gradinile care va iau cam jumatate de zi. Asa ca o puteti dedica unei plimbari incepand cu zona Karlsplatz.

d) Schonbrunn – optati pentru el doar daca aveti o zi la dispozitie. Altfel ar fi pacat. Totul este genial, nu merita nimic grabit.

e) Un ultim traseu vi-l puteti crea personalizat, selectandu-va muzeele pe care le-ati luat in vizor in urma tururilor din InnereStadt si Ringstrasse.

viena

Noi am fost in stare sa decidem cu degetul pe harta ce vrem sa vizitam numai dupa ce am facut un tur de recunoastere la fata locului.

Volksgarten a fost locul preferat al aristocratiei, una dintre primele zone de agrement din centrul Vienei.
Elementul central al parcului il reprezinta Templul Theseus.
Volksgarten a fost locul preferat al aristocratiei, una dintre primele zone de agrement din centrul Vienei. Elementul central al parcului il reprezinta Templul Theseus.

2. Preturi.

Parerile sunt impartite, ele depinzand mult de asteptari. Daca ai experienta metropolelor europene, atunci preturile nu surprind. Daca insa faci comparatii cu preturile Germaniei, de pilda, e posibil sa nu iasa socoteala.

In mod normal, recomand restaurantele mai periferice centrelor de oras, doar ca in Viena acest lucru nu este neaparat valabil. In InnereStadt sunt multe birouri, motiv pentru care restaurantele pun la dispozitie meniul zilei cu preturi intre 9-11 euro. Altfel, meniul a la carte variaza intre 18-30 de euro. Bautura, separata, costa intre 4,5-8 euro. In zona Ringstrasse gasiti doar meniu a la carte.

Terasa in Curtea de la Hofburg, cu preturi suportabile chiar rezonabile, dat fiind locul ei.
Terasa in Curtea de la Hofburg, cu preturi suportabile chiar rezonabile, dat fiind locul ei.
Preturi in Viena, la o terasa aflata in Curtea de la Hofburg, rezonabile, dat fiind locul ei.

Inghetata variaza intre 1,4-1,8 euro cupa – in functie de cantitate, iar cafeaua intre 6-8-12 euro, in functie de preferinte si combinatii. Prajiturile – 12-16 euro, scumpute in opinia mea, dar merita, cel putin, experienta.

Biletele la muzee sunt simtitoare la buzunar (aveti aici linkul cu preturi) si indicat este sa apelati la facilitatea data de Vienna Pass in masura in care v-ati stabilit exact ce muzee doriti sa vizitati.

Acelasi card va da acces gratuit la autobuzul turistic (Hop on Hop off Vienna) plus reduceri la mijloacele de transport in comun.

Daca veti sta doar un weekend insa, nu cred ca va veti scoate banii dati. Calculati-va exact ce vreti si decideti. Va las aici preturile cardului.

SuuperOk sunt preturile in supermarketuri si piete, unele produse superioare calitativ fiind chiar mai ieftine decat cele din Romania. Pentru ca eram prea rupti de oboseala sfarsitului de zi, alegeam sa ne petrecem serile in camera, aprovizionandu-ne cu apa, bere si salata ca ‘gustare’ la un film. Am fost atat de epuizati incat nici salata n-am fost in stare sa o mancam, nici berea sa o terminam…

3. Transportul.

Sistemul de transport este foarte bine pus la punct, indiferent ca vorbim de tren, express, tramvai, autobuz, metrou. Oriunde ai dori sa mergi nu faci mai mult de jumatate de ora, maximum 45’ daca iei directia aeroportului. Apropo de drumul catre aeroport, merita varianta scumpa doar daca diferenta timpi de 15’-20’ realmente arde.

Ce inseamna preturi pentru transport? O calatorie de la aeroport spre oras sau invers costa 4,80 euro pentru linia de metrou normala. CAT -ul costa 12 euro, oferind economia de timp amintita.

O calatorie in oras pentru o directie costa 2,40 euro. Acest pret se aplica indiferent de mijlocul de transport. Copiii si seniorii au reducere de 50%.

Ce inseamna Vienna Card/ persoana? – 8 euro/ 24h, 14.10 euro/ 48h, 17.10 euro/ 72h. Va faceti un calcul pentru activitatile zilei si vedeti daca merita sau nu.

In cazul nostru, de pilda, pentru traseul catre centru sau catre Ringstrasse nu a fost cazul de abonament, caci singurul drum cu transport a fost cel de la hotel si inapoi.

Daca insa nu va permit picioarele si considerati ca mai saltati in cate un tramvai pe traseu, atunci cumparati-va abonament, merita.

Biletele se cumpara de la automatele din statiile de metrou sau de la tutungerii.

Mai exista si ‘Hop on Hop off Vienna’ – toursbus-ul care poate fi gratuit folosit daca va cumparati facilitatea Vienna-Pass. Exista de asemenea varianta inchirierii unei trotinete electrice (~3 euro/ 30′, respectiv 0,15 euro/ 1′), sau a unei biciclete.

Citeste si:

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close