Vacanta si schi in Austria. Shopping, partii, nebunii

De la prima noastra vacanta de iarna petrecuta in Austria au mai urmat alte doua aici si trag speranta ca, impreuna cu prietenii nostri, sa facem din asta o traditie – o vacanta care sa le cuprinda pe toate: road trip, schi, city break-uri, shopping, compania prietenilor.

Innsbruk

Initial am ales Austria atat pentru a petrece aici Revelionul cat si pentru ca o parte din noi, cei din grup, sa avem sansa de a invata sa schiem in siguranta.
Culmea e ca de schiat… n-am prea schiat, caci de fiecare data am tot fost cuceriti de pitorescul oraselelor din regiunea Salzburg si atmosfera din perioada sarbatorilor de iarna. Asa ca ori ne-am oprit cateva ore prin Munchen si ne-am bucurat de plimbare, incluzand si nelipsita vizita la BMW Welt, ori ne-am delectat cu cate un spectacol in minunatul Salzburg…

Munchen

In anii ce au urmat am ales perioada imediat dupa Revelion, preturile fiind mai scazute iar avalansa de turisti ceva mai redusa. Si da, am preferat masina din considerente financiare, comoditate, dar si pentru confortul deplasarii cum-s-o-nimeri.

Invariabil, in toate cele 3 vacante, am urmat aceeasi rutina:

In prima zi oprire si innoptare in Budapesta.
Gasesti usor pe booking.com apartamente centrale la preturi ok, mai ales daca mergi in grup de 4-6 persoane, dar asigura-te ca ofera parcare.

Budapesta

Centrul Budapestei este superb noaptea, cu celebrele-i poduri si cladirea Parlamentului feeric luminate, cu cladiri somptuoase datand din vremea Imperiului, agitatie stradala, restaurante si vitrine de metropola occidentala. Asta-i Budapesta pe care am cunoscut-o in 3 nopti friguroase.

Budapesta1

Ca o paranteza: – da, am fi putut face drumul dintr-o bucata, fara oprirea in Budapesta, insa parte nelipsita a vacantei noastre este ziua de shopping in outletul din Parndorf. In ianuarie incep reducerile de iarna si poti face cumparaturi grozave fara a goli cardul de credit. Cum asta nu este un secret, am dat destule ture pana am gasit un loc de parcare si am facut slalom (ca doar ne pregateam de schi) printre sutele de cetateni in cautare de chilipiruri. Iar “prada” a meritat.

De fiecare data, la finalul zilei de shopping, cu masina incarcata de cumparaturi, ne-am cazat in cate o pensiune tipica oraselelor austriece, in apropierea marilor statiuni de schi.

Innsbruk

In ultimele doua vacante ne-am cazat in Kaprun, o statiune destul de animata din Zell am See, cunoscuta si pentru ghetarul Kitzsteinhorn, cu castel medieval si un mic muzeu de masini clasice, si respectiv in Kappl, un orasel turistic tirolez cocotat pe un versant de munte, cu stradute inguste, in panta, aflat in apropierea popularului Ischgl.

Ischgl

Zell-am-See

Vacantele au fost destul de variate, cu plimbari prin mici localitati cu tipic austriac (frumos mai stiu oamenii aia sa-si impodobeasca fatadele si sa-si orneze stradutele!), city break-uri de cate o zi prin Salzburg, Innsbruk si Munchen, schi pe diferite partii in conditii excelente, sau urcarea in varf de munte pentru a admira privelistea oferita de ghetar.

Austria

Austria iti ofera o gramada de experiente si nici nu trebuie sa le cauti foarte mult, renumita organizare nemteasca functioneaza destul de bine si aici, iar austriecii stiu sa-si maximizeze potentialul turistic. Nici nu este nevoie sa iti petreci prea mult timp organizand vacanta, chiar si in cea mai mica statiune aflandu-se info point-uri turistice cu o multitudine de informatii despre tot ce poti face si vedea in zona respectiva.

Munchen

Am gasit restaurante unde am fi devenit clienti fideli daca am fi avut mai multe zile de concediu.
I-am descoperit pe cei de la Tiger Lillies, am baut ciocolata calda cu soarele pe fata si cu claparii in picioare, am vizitat ba cate un muzeu, ba cate o cetate medievala, am hranit ratuste si lebede, am vazut show-uri de freestyle pe partie, am luat in greutate cu snitele si apfelstrudel, am vazut gradini zoologice care nu au prea multe in comun cu ale noastre, am ramas impresionati de splendoarea unui ghetar si am mai ingreunat putin bagajele cu suveniruri.

Am batut la picior centre vechi de orase cu aer imperial si am hoinarit pe stradute a caror priveliste te fac sa incetinesti pasul, bucurandu-te de ele. Si tot au mai ramas destule de facut si vazut.

Austria

Bineinteles ca am fost si la schi chiar daca eu abia ma descurc. Insa pentru invatacei cred ca partiile din Austria sunt o alegere cat se poate de buna. De pilda, pe o micuta partie din Kaprun, care de jos arata aproape plata si pe care pitici de 4-5 ani imi dadeau cu dezinvoltura lectii, am facut primele mele coborari… 🙂 – in conditiile in care renuntasem la ideea de a invata dupa ce, cu cativa ani in urma, am fost daramata ca o popica pe partia de la Predeal de o sanie.

Austria8

micuta-partie-din-Kaprun

Din lipsa de experienta in ale schiului, ma rezum la a spune doar ca Austria mi-a oferit – mie, o femeie de peste 30 de ani, speriata de perspectiva de a se urca pe schiuri, – partii pe care sa ma simt confortabil si sa capat increderea de a incerca. Spun partii pentru ca, indiferent de localitatea in care ne-am cazat, am gasit suficiente optiuni. Iar pentru amatorii de sanius exista partii destinate.

Austria

La intoarcere, in rand cu tot romanu’, ne-am oprit la Paprika, un restaurant la granita intre Austria si Ungaria, atat de frecventat de conationali incat la prima mea vizita, coplesita de atmosfera “de acasa” (graiul romanesc se auzea peste tot, meniul era si in romana), i-am comandat chelnerului ungur in romaneste. De doua ori, ca prima data nu a inteles. Ma rog, nu a inteles nici a doua oara, dar am inteles eu…

Asa suna experientele de vacanta de iarna ale unui roman nu doar amator de schi (ca multi dintre noi), dar mai ales indragostit de sarbatorile de iarna si atmosfera de poveste ale oraselelor austriece.