Transfagarasan – drumul care zgarie norii

Acuma, daca tot e weekend si ai chef de o iesire de una sau doua zile, o idee foarte buna e sa dai o fuga pe Transfagarasan. Peisajul te va surprinde nu doar pentru frumusetea lui, ci pentru faptul ca este mult diferit de ceea ce suntem obisnuiti sa vedem pe traseele montane.

transfagarasan_01.jpg

Traseul urmat de noi: Curtea de Arges – Lacul si Barajul Vidraru Lacul Balea, pe DN7C. Traseul e deschis in general de la 1 iulie si pana la sfarsitul lui august. Depinde insa de vreme – tunelul dinspre Balea Lac este inchis in marea parte a anului.

Intre Pitesti si Curtea de Arges starea drumului e buna, numai ca milioanele de sate (garnisite cu radare) de pe parcurs iti vor tine viteza la 60km/h fie ca vrei, fie ca nu vrei. Dincolo de Curtea de Arges povestea se repeta, si pana la buza lacului Vidraru tot de sate o sa dai.

Inainte de toate, este bine sa te asiguri ca ti-ai facut plinul cu carburant inca inainte de Curtea de Arges, cel mai tarziu acolo daca nu ai apucat altfel, pentru ca benzinarii pe parcursul drumului nu vei mai gasi. In plus, nu stii la ce surprize te mai poti astepta pe drum si e bine sa fie suficient carburant in rezervorul masinii.

Drumul este accesibil, putin cam ‘simtitor’ insa pentru suspensiile unei masini. Daca aveti suspensii sport, carevasazica, nu incercati asta acasa, mai lasati sa treaca un an-doi, pana or repara drumul pe bune. Exista o portiune de vreo 4-7 km cu gropi neacoperite care zguduie destul de zdravan o masina (asta daca nu cumva ai o 4×4 :D). In rest, mers cu atentie, traseul este spectaculos si recompenseaza din plin soferii nervosi pe starea drumului.

transfagarasan_02.jpg  transfagarasan_05.jpg  transfagarasan_06.jpg

transfagarasan_09.jpg    transfagarasan_11.jpg    transfagarasan_14.jpg

O mare parte din sosea urca de-a lungul lacului Vidraru, si de multe ori te tenteaza sa opresti. Raul a format in timp o superba vale, Valea Argesului, pe care o poti admira pornind din Curtea de Arges si mergand pana la Barajul si Lacul Vidraru. Din pacate, pe portiunea aceasta nu exista multe locuri de belvedere din cauza drumului in rampa, a serpentinelor stranse si a copacilor lipiti de parapeti.

Transfagarasanul (‘prin Fagaras’) continua catre zona alpina a Fagarasului pana in Transilvania, urcand pana la altitudinea de 2034 m in apropiere de cel mai inalt punct al ascensiunii, lacul glaciar Balea, drumul traversand cel mai lung tunel din Romania de 800m care trece pe sub o culme de 2400 metri inaltime.

transfagarasan_19.jpg   transfagarasan_21.jpg   transfagarasan_22.jpg

transfagarasan_23.jpg  transfagarasan_25.jpg  transfagarasan_26.jpg

Dupa ce ai lasat in urma lacul Vidraru, lucrurile incep sa devina cu adevarat spectaculoase. Un adevarat paradis auto. Urci in doar cateva minute cu 500 de metri, iar haurile care se casca de o parte sau de alta a soselei te imbie sa stai cat mai pe marginea cealalta. Din fericire, din loc in loc poti opri pentru a casca gura la ce a putut face omul intr-o zona care aduce mai intai a Elvetia, iar apoi a Himalaya.

La baza muntelui, in satele de sub lacul Vidraru, zona este invadata de pensiuni mai mari, mai mici, mai cochete sau mai simple. Din fericire majoritatea sunt construite cu gust, deocamdata ochii nu ne sunt violati de magaoaie infecte ca pe Valea Prahovei. Cat o mai dura… Pensiunile, in marea lor majoritate, sunt dotate cu bucatarie proprie. Preturi… cand or binevoi sa isi puna pensiunile pe net. Nu stim daca veti gasi insa si restaurante in satele de jos, pentru ca noi le-am intalnit doar in locurile clasice, la cabanele de langa Lacul Vidraru sau de pe Lacul Balea.

transfagarasan_28.jpg  transfagarasan_29.jpg  transfagarasan_32.jpg

transfagarasan_34.jpg  transfagarasan_35.jpg  transfagarasan_37.jpg

Mai sus de lacul Vidraru pensiunile se raresc, insa am opri oricand la unele dintre ele – alternativa la Sinaia cea poluata este chiar viabila.

Drumul continua apoi, in stare mai buna, spre Transilvania. Ca o curiozitate insa: zona de la baza muntilor Fagaras ar putea fi dezvoltata foarte usor la un nivel superior culoarului Rucar-Bran. Sa ne bucuram sau sa ne intristam ca autoritatile nu misca nici macar un deget pentru aceasta zona (marturie: drumul infect de langa Vidraru)?

transfagarasan_41.jpg  transfagarasan_42.jpg  transfagarasan_43.jpg

Citeste si:

43 Responses to Transfagarasan – drumul care zgarie norii

  1. Florin says:

    Tunelul de pe Transfagarasan dintre judetele Arges si Sibiu are circa 800 m lungime si in plus nu trece pe sub varfurile Negoiu si Moldoveanu.( Negoiu este situat undeva spre vest la circa 5-6 ore de mers de la Balea Lac iar Moldoveanu este situat spre est, la circa 11-12 ore de mers de la Balea Lac).Fagarasul are deasupra tunelului o inaltime putin peste 2400 m.

  2. xplorio says:

    Am modificat. Multam pentru corectare.
    Traisem cu impresia ca cele doua varfuri se afla in apropiere… 🙂

  3. vali says:

    Varfurile sunt totusi mai aproape ceva decat zice Florin. Plecand de la Balea Lac Moldoveanu e cam la 6-7 ore si Negoiu la 3-4 ore timpii fiind luati medii. Deasupra tunelui cu vreo 3-400 de metri mai la est este vf. Vanatoarea lui Buteanu 2507 m (se ajunge la el cam intr-o ora de la cabana) – intr-adevar fix deasupra tunelului e o sha la vreo 2400m peste care ajungi la lacul Capra.

  4. Pingback: Xplorio.ro » Lacul Balea, un rasfat al privirilor

  5. Pingback: Xplorio.ro » Lacul Vidraru, Barajul Vidraru, Cetatea Poenari

  6. Adrian says:

    Sa mergi pe Transalpina. De la Novaci (Gorj) spre Lupeni. Cel putin la fel de spectaculos sar mai salbatic. In plus, soseaua la cea mai mare altitudine din Romania.

  7. Catalin says:

    Transalpina e intr-adevar soseaua care ajunge la cea mai mare altitudine din Romania insa face legatura intre Novaci (Gorj) si Sugag (Alba). Dinspre Novaci drumul e asflat doar 18 km (pana la statiunea Ranca). Mai departe e destul de greu de strabatut… Nu merita chinuita o masina pe acolo daca nu e 4×4. Peisajele sunt insa fantastice!

  8. xplorio says:

    Multumim mult de precizare, Cataline. Ca e taaare importanta – nu de alta, insa ne rupem masinile neavertizati 😀

  9. carmen says:

    stie cineva cum mai e drumul pana la lacul vidraru?

  10. carmen says:

    as vrea sa merg pe transfagarasan peste 2 saptamani si m au cam ingandurat randurile acelea din prezentare cu 4-7 km de drum plin de gropi

  11. gabi says:

    Buna! Vreau si eu sa merg pe Transfagarasan, insa am auzit ca e inchis pentru reparatii. Este adevarat? De asemenea, vreau sa intreb cam cat dureaza tot traseul (Curtea de Arges- Sibiu sau invers), iar daca ma prinde noaptea pe drumul acesta, exista campinguri? Sau…nu e prea frig in cort? Nu stiu, sa zica cnv daca stie cv 😀

  12. magda says:

    pina la urma stie cineva daca e inchis sau nu? pls rasp cine stie ca vreau sa plec in acest weekend!mrs.

  13. xplorio says:

    Magda, reparatiile urmau sa se finalizeze in 45 de zile de la inceperea lucrarilor. Ele vizau bucata dintre kilometrul 65 si kilometrul 100.
    Insa ele nici macar nu au fost demarate, pentru ca greul abia a inceput la mijlocul lui august, cand s-au obtinut si fondurile necesare;
    Prefectul Ion Popa a declarat ca ‘probabil’ lucrarile vor incepe inainte de 1 Septembrie.
    Imposibil, pentru ca asemenea lucrari implica nu doar fonduri, ci si organizare, administrare etc. Iar romanii la capitolul asta stau prost.
    In plus, tot prefectul a recunoscut ca pornirea unor astfel de lucrari la inceputul lui septembrie este prea riscant, intrucat incepand cu aceasta luna o ninsoare pe Transfagarasan este oricand posibila. Deci…

    Eu zic sa stai cu ochii pe prognoza si sa dai o fuga pe acolo. Indiferent pana la ce kilometru ajungi, tot frumos este!

    Weekend placut!

  14. andreea says:

    nu este inchs il inchide in fiecare an la sfarsitul lui noiembrie este super trebuie sa mergeti si cu telecabina de la balea lac drum bun

  15. cosmin says:

    stie cineva in ce luna va fi deschis transfagarasanul in 2009?

  16. emilian says:

    am fost pe 16 mai 2009 dinspre cartisoara – balea cascada si era inchis undeva la al doilea viaduct din cauza caderilor de pietre si a portiunilor de zapada; cu masina am urcat de la cabana cam 2-3 km ;
    peisajul insa era superb !!!
    pacat, de faptul ca nimeni nu ia nici o masura cu acest drum …intretinerea lasa mult de dorit.

  17. Pingback: Calatorii in iunie | Marius Sigheti

  18. BH84COP says:

    dati.mi si mie va rog mai multe detalii despre starea drumului pe transfagarasan.nu am fost niciodata si vreau a merg maine.ms mult

  19. xplorio says:

    Starea drumului dintre Curtea de Arges si baraj e ok, insa intre baraj si intrarea in golul alpin, adica drumul de-a lungul lacului, este sub orice critica.

    Gropi, santuri, iar gropi, petice si iar gropi.

    Daca vreti sa va ‘dati’ pe Transfagarasan fara a va ruina masina, cel putin pana cand peticesc nemernicii de la drumuri soseaua, urcati dinspre Ardeal, coborati eventual apoi doar pana cand se termina zona de serpentine alpine, si apoi intoarceti-va tot prin Ardeal.

    Partea din Arges este absolut strigatoare la cer, sub orice critica. Drum facut de noi acum 1 saptamana.

  20. Emi says:

    Drumul dinspre Arges e absolut groaznic, cratere nu gropi. Simteam ca-mi distrug masina. Am intors si am renuntat. Peisajul foarte frumos, dar conditiile mizerabile.
    Si in plus marlanul de Romania prezent peste tot, care claxoneaza permanent pt ca el vrea sa zboare pe acolo, si n-a auzit de reguli. Unde in europa si-ar fi permis sa mearga cu mana in claxon dupa mine(eu aveam vreo 40km/h), pt ca e banda continua si el vrea sa mearga mai repede?
    De ce nu aveam noi oare politie acolo unde e nevoie de ea, ci doar acolo unde pot ei pune radar?

  21. marius says:

    poate sa imi spuna si mie cineva dak traseul curtea de arges -sibiu (adik tot transfagarasanu ) poate fi facut intr`o zi ? iar de gropile acelea chiar nu se poate trece deloc ? va rog astept si eu un raspuns

  22. Joni says:

    Sal da lau peticit este acceptabil se poate face in timp de o zi dar s-a ajungi in jur de 10 dimineata sal faci linisti cu poze .I a haine groase la balea lac este destul de frig. Sfaturi, la intrare sa ai rezervorul cit mai plin pt orice eventualitate, cauciucuri bunicele nu slikuri, card de poze mare 1-2Giga, in rest mare atentie mai bine opresti de mai multe ori decit sa faci accident. Este f. greu sa exprimi in cuvinte cea ce o sa vezi este locul ingerilor. eu am fost pe 21-07-2009 prin Curtea de Arges.Am venit de la Ploiesti am dormit la Cumpana cu cortul o noapte si am plecat pe la 10 si am terminat pe la 18 am campat pina in Carticioarea pe malul raului.

  23. geocapa says:

    sa lasi cauciucurile mai moi, evita traseul sambata si duminica

  24. geocapa says:

    au peticit drumul

  25. Joni says:

    Da este peticit destul de acceptabil .

  26. stefan says:

    Ce se mai aude este deschis drumul , se poate face intr-o zi? aveti idee caderi de pietre au mai fost?

    E bun de trecut , as vrea sa plec in condeciu si sa trec pe acest drum.
    Problema este ca nu stiu daca este acceptabil.
    Cam cat dureaza ca timp sa zicem fara opriri.?

  27. xplorio says:

    Drumul este deschis, partea dintre Vidraru si Balea este peticita, iar fara opriri nu dureaza mai mult de 3 ore pe toata lungimea lui. Acuma depinde si de cum conduci 🙂

  28. mircea si nico says:

    Am fost acum o saptamana si am traversat de la nord la sud. Este ceva extraordinat, de nedescris. Intradevar spre baraj drumul este mai prost dar sincer va spun ca se merita. Golul alpin este fascinant, terasamentele si viaductele iti iau graiul, in concluzie ceva ce guvernantii de astazi nu o sa reuseasca niciodata. Bravo tuturor celor care au muncit.

  29. cosmin says:

    si eu tocmai acu pe 20 august am fost ..ce sa zic e super 😀 merita drumul chiar dak esti departe

  30. vasy3101 says:

    Dragi iubitori … de natura si frumusete care iti taie respiratia … am trecut Sambata 22 aug. din sensul Curtea de Arges catre Cartisoara ( mentionez ca vin din Sf. Gheorghe Covasna prin pasul Rucar – Bran ) In afara de portiunea de drum Campulung Muscel – Curtea de Arges care lasa de dorit … restul de drum este bun ( si cine o calca cu mai mult de 30-50 km. pe ora pe acea zona nu are ce cauta acolo ), cum poti sa parcurgi acea zona in viteza de raliu ,cand peisajul te innebuneste cu farmecul lui , vazand atatia turisti straini care se “incarca” cu energia oferita de atata frumusete . Au inceput dupa barajul Vidraru sa traga covor asfaltic (inainte cu 30 de km. de Balea lac …de la coada lacului pana aproape de inceputul serpentinelor ) ATENTIE SE LUCREAZA !!! Mergeti nu ratati Cetatea Poienari . DRUMURI BUNE !!! SI LASATI VITEZA FRATILOR !!! BUCURATI-VA DE VIATA SI DE TOT CE VA OFERA EA !!!

  31. Ands says:

    Vreau si eu sa merg la sfarsitul saptamanii pe Transfagarasan. Am 4 zile la dispozitie si voi pleca din Bucuresti. Vreau sa-mi stabilesc un traseu de urmat si apelez aici la cunoscatori 🙂 Dintre cei care ati fost, va rog mult daca puteti sa-mi spuneti ce se poate face in aceste 4 zile acolo. Nu am mai fost niciodata in acea zona si as vrea sa vizitez tot ce se poate. Eventual cateva recomandari de locuri unde gasim cazare decenta. Ceva rustic ar fi ideal. Va multumesc.

  32. Alexandru Campan says:

    Am fost pe 9 oct 2009 de la Sibiu la Pitesti pe Transfagarasan. Drumul este excelent pina la Balea Lac, apoi prin tunel spre Curtea de Arges. Din pacate, cu cat te apropi de Vidraru se cam strica soseaua si nu se poate circula asa de bine. Oricum, am ajuns la concluzia ca e mult mai bine sa inlocuiesti traseul Sibiu-Rm-Valcea-Pitesti, unde este plin de tir-uri si blocaje, cu traseul pe Transfagarasan. Asta cat ne mai tine vremea buna. La Balea Lac, la ora 14.00 temperatura era de 9 Grade C.

  33. ionut says:

    cum am promis, am scris si noi pe http://romania-surprinzatoare.blogspot.com/

  34. DENYSA says:

    FRUMOS DRUM

  35. ana says:

    vreau si eu akolo kmi place forte mult

  36. sal.. says:

    vreau si eu sa merg sapt viitoare. Stie cineva care e starea drumului ?

  37. Blog says:

    Sal, am fost eu in weekendul care a trecut. Vezi si pe blog la mine: http://bit.ly/afkA8p Drumul este in stare exceptionala. Ai apucat sa mergi?

  38. albert says:

    Am strabatut Transfagarasanul la sfarsitul lui august. Oricat as incerca nu pot descrie in cuvinte frumusetea traseului. Cei care nu au fost acolo ar trebui sa-si ia inima in dinti si sa faca drumul acesta macar o data in viata. Nu ratati Cetatea Poienari, cetate veche strategica a lui Vlad Tepes. Acolo veti avea si istorie si un peisaj fabulos.
    Carosabilul este in general bun, cu o portiune mai “carpita” de-a lungul lacului Vidraru si excelent in rest. Am parcurs distanta Pitesti – Sibiu in aprox. 6 ore (cu tot cu popasuri). La Balea (Paltinul) temperatura la ora 16.00 era de 15 grade.
    Nu cred ca astazi in RO se mai poate face un asemenea drum, o asemenea bijuterie inginereasca.
    Asa ca il citez pe Jeremmy Clarkson (de la TopGear): Thankyou Romania fore having this!

  39. Pingback: Top 12 obiective turistice Romania

  40. ALIEN says:

    Drumul catre S-N (Curtea de Arges-Vidraru) este plin de gropi , dar care pot fi0 ocolite. Deci nu e asa grav cum spun unii. Dupa aproximativ 15 km de gropi urmeaza un drum proaspat asfalatat pana sus la balea .
    Drumul merita orice efort.

  41. dani says:

    vreau sa merg la sf lunii sept si eu,ma cazez la rucar,cam cat timp credeti ca o sa imi ia sa fac fac transfagarasanu? sa ma intorc la rucar,cu popasuri,aproximativ asa.daca plec undeva la 8 9 dim,seara sunt inapoi? nu vreau sa ma prinda noaptea.

  42. marius 81 says:

    am traversat transfagarasul 20.08.2011, buc-pit-cr de ag -vidr -cartisoara, superb ,exceptand portiunea ce merge in zona lacului vidraru drumul f. rau ,gropi,cratere(posibil sa se asfalteze,cand??????????),nu am facut opriri dese,eram in trecere(3 ore ), este de vis peisajul(sa fie senin),atentie la drum si informati-va inainte de a pleca la drum(starea vremii si daca drumul este deschis) DRUM BUN

  43. Pingback: Transbaiul. Necesar? | Zvoner.ro

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close