Redescopera Romania, ziua 3: ruperi de nori

Acuma, fie vorba intre noi, e mai bine sa nu va uitati la stiri, caci chiar exagereaza. Da, au fost inundatii si ruperi de nori, da’ nu e nici sfarsitul pamantului. Pe de alta parte, sa mergi cu un motociclist dupa tine printr-o perdea de apa e o aventura in sine 🙂

N-am mai vazut niciodata barajul Bicaz cu vanele deschise, dar va asigur ca privelistea e extraordinara: o cascada de 100 de metri nu e ceva ce vezi in fiecare zi. Din fericire, ploaia a stat pe parcursul plimbarii cu masina de-a lungul lacului Izvorul Muntelui, iar starea asfaltului este acceptabila spre buna. Atentie uneori la unele gropi!

Din varful lacului am apucat-o pe drumul spre Vatra Dornei, desi toata lumea ne sfatuise sa nu o facem. Acuma, depinde de masina cu care esti, insa starea asfaltului este acceptabila, gropile sunt plombate, iar singura portiune care te zgaltaie are vreo 3-4 kilometri si este chiar in apropierea Vetrei Dornei. Dar nici aceasta nu este impracticabila, dovada ca motociclistul din expeditie a parcurs-o linistit.


Ajunsi pe cel mai frumos si mai bun drum din Romania, am apucat-o spre Campulung Moldovenesc, apoi facand stanga spre Moldovita si Sucevita. Din fericire, drumul este in continuare excelent, ramanand unul din top 5 drumuri cu serpentine in Romania. Il recomand oricarui impatimit de sofat sportiv. Cu atentie insa, caci uneori mai apar si camioane care abia se misca. Privelistea de la 1100 de metri altitudine iti taie rasuflarea!

In fine, poate ati vazut si la TV, dar cerul s-a rupt si ne-am pomenit cu toti norii direct in cap, asa ca ultima portiune a aventurii noastre de astazi, drumul Marginea – Gura Humorului (alta sosea incredibil de frumoasa, asternuta peste dealuri), a fost parcurs prin apa. Literalmente. Vederea Sucevei ne-a bucurat, de data asta, peste masura.

Continuam astazi cu Suceava, Iasi si tot ce se poate vedea in jurul acestor orase.

Citeste si:

10 Responses to Redescopera Romania, ziua 3: ruperi de nori

  1. Pingback: Tweets that mention Redescopera Romania, ziua 3: ruperi de nori « Xplorio.ro -- Topsy.com

  2. Pingback: Redescoperă România -ziua a treia și cea mai înnorată | Blog de turism

  3. Doresc sa aduc niste completari (unii spun ca e defect profesional). Privelistea extraordinara este de fapt deversorul frontal format din patru campuri deversoare. Fiecare dintre aceste campuri este echipat cu o stavila segment. Vanele sunt practic niste robineti mari. Exista vane de tip ochelar la cele patru goliri de fund ale acestui baraj. Revenind la deversor, acesta are rolul de a descarca volumul suplimentar de apa din lac si de a atenua undele de viitura. Nu e vorba de o cascada ci de o curgere a volumului de apa descarcat pe paramentul aval al barajului. Cascada prin definitie este un fenomen natural intalnit la o apa curgatoare. Caderile de apa generate artificial in urma unei amenajari nu se numesc cascade. Acel “varf” al lacului se numeste popular “coada lacului”.
    Ca o concluzie, da, e o priveliste extraordinara, de care nu ai parte in fiecare zi.

  4. LumeaMare says:

    Foarte frumos ai povestit in toate articolele!

    Ma bucur mult ca ne-am cunoscut si ca ati avut atata grija de mine, sper ca nu v-a stresat prea rau aventura mea 😀

  5. xplorio says:

    Lasa stresul, am invatat mai multe din curajul tau calculat decat din orice altceva 🙂

    A fost superb!

  6. Pingback: De ziua mea pot! | Roxana Farca

  7. Pingback: Redescoperă România – ziua a treia și cea mai înnorată | Blog de turism

  8. Pingback: Redescopera Romania: Povesti de #prinromania, Moldova » Blogul lui Bobby Voicu – alpha beta version

  9. Gasesti o cascada naturala (105m cadere totala) in Maramures langa Borsa – Cascada Cailor.
    Sper sa il imbarlig pe Bobby sa ajungem acolo sa o vada si ei in tura noastra echivalenta – din Apuseni.

  10. Xplorio says:

    Musai sa il imbarligi si distractie placuta in calatorie! 🙂

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close