Proiectul Rogfast lanseaza cel mai lung tunel rutier submarin din lume

Coasta de Vest a Norvegiei ofera privirilor unele dintre cele mai fantastice peisaje de pe pamant, cu fiorduri pe sute de kilometri, traversate de unele dintre cele mai dificile serpentine intalnite ever – absolut splendide, dar provocatoare, mai ales daca prinzi cate o ploaie torentiala si inghetata sau vreo rulota trasa intr-o curba ‘ac de par’.

Pentru un calator, traseul este un musai al vietii. Experienta noastra.

Pentru un localnic insa, cu nevoia serviciilor si zonelor rezidentiale, devine un impediment.

Asa ca, ce s-a gandit onor’ Administrația Drumurilor Publice Norvegiene? – ‘Ia sa facem noi un tunel pentru oamenii astia ai nostri care oricum platesc taxe la buget!’

Pe cale de consecinta s-a facut strigare dupa ingineri si arhitecti, dand drumul astfel celui mai mare proiect de infrastructura din istoria natiunii (va amintesc ca norvegienii au deja cel mai mare tunel rutier din lume – Lærdal Tunnel, masurand nu mai putin de 24,5 km) – pornind din sudul indepartat al Norvegiei – Kristiansand, si ruland pana in nord, in Trondheim.

Printre obiectivele proiectului Rogfast se afla eliminarea serviciilor navale – cu cel putin sapte treceri de feribot, si aerisirea traseelor si serpentinelor din zona fiordurilor.

Astfel, Rogfast va fi cel mai lung si cel mai adanc tunel rutier submarin din lume, intins pe 27 de kilometri, si aflat la o adancime de pana la 390 de metri sub nivelul marii.

Tunelul va cuprinde, de asemenea, o intersecție submarina care va conecta continentul cu insula Kvitsøy. Videoclipul arata in detaliu ce propuneri si rezolvari s-au gasit pentru fiecare situatie pe parcursul celor 27 de kilometri – poduri plutitoare, jonctiuni de tuneluri, turnuri de poduri ancorate, plus alte solutii particulare cerute de traficul naval specific zonelor de fiorduri.

Proiectul Rogfast este probabil cel mai complex si mai provocator proiect de inginerie la care s-au angrenat norvegienii. Lucrarile lui sunt deje incepute (2018), si se doreste a fi finalizate pana in 2026, cu un cost de doua miliarde de dolari.

Citeste si:

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close