Povesti bucurestene – City Grill

Intr-un oras precum Bucurestiul, tot mai solicitat de europeni ca destinatie de city break, aparitia unor restaurante bune, recomandabile, pe o piata din pacate inca necompetitiva, ramane in continuare un fenomen rar.
Saptamana trecuta am asistat la celebrarea a 10 ani de munca titanica care au dus la existenta unuia dintre cele mai cunoscute branduri de restaurante bucurestene – City Grill, a carui poveste a inceput in realitate cu 15 ani in urma cand 2 prieteni erau in cautare de un pranz pe saturate si o atmosfera ca la… mama acasa!

citygrill_02

De aici si pana la o intreaga retea de restaurante a curs multa apa pe garla si o tona de munca. Provenind din randurile consumatorilor obisnuiti si fara a avea o traditie de business culinar, cei doi prieteni s-au gandit ca cel mai bine ar fi sa-si deschida ei restaurantul visat, cu atmosfera familiara si portii fara evaluari la gramaj.

Si asa au inceput toate, cu un aragaz cu doua ochiuri la care se gateau ciorba de burta si mititeii intr-un oarecare cartier bucurestean, si clienti incantati care au inceput sa murmure multumiti numele noii formule de restaurant – La Mama.
Si cine nu-si aminteste de traditia gurmanda marca La Mama cu platouri mari pe mijlocul mesei, cu micii si ciorba de burta romaneasca? Au fost primii care si-au propus sa-si sature clientul, lucru care in mod cert a contat, dovada facand-o longevitatea lor.
Caci in Romania, din cauza multor factori pe care ii cunoastem si pe care nu-i voi aduce in discutie, o afacere in zona restaurantelor dureaza in medie 3 – 4 ani, iar apoi se sugruma. La Mama a razbit, in mare parte si datorita modului in care si-a crescut echipa si si-a pastrat-o, dar si datorita ‚unei munci pe branci si mult noroc’, ca sa-l citez pe Dragos Petrescu, unul din cei doi prieteni temerari si actualmente CEO al Grupului City Grill.
La cinci ani de la pornirea businessului s-a produs si marea schisma a restaurantelor La Mama, spargandu-se in mai multe branduri cu bucatarie urbana si influente cosmopolite, demne de un Bucuresti cu traditie in lumea cafenelelor, restaurantelor si cofetariilor.
Il amintesc inainte de toate pe sarbatoritul anului, City Grill, deschis in 2004 si care continua oarecum traditia de bucatarie La Mama dar intr-un mod stilat, urmat apoi de City Cafe (2005), Caru’ cu Bere (restaurant bucurestean cu traditie intrat in portofoliul companiei in 2006), Buongiorno (2007-2008, 2012), Hanu’ Berarilor (2009), toate numarand in prezent 15 restaurante cu 1000 de angajati, avandu-se ca obiectiv transformarea lor in cel mai mare lant de restaurante si cafenele din Romania.
Obiectivele brandului pe urmatorii ani? – regasirea lui si in orase precum Constanta, Cluj, Iasi si Timisoara, iar ca viziune realizarea unui proces de reconstructie al gastronomiei romanesti prin retete noi cu reinterpretarea vechilor valori intr-o atmosfera lejer interbelica.

citygrill_01
Noi le dorim succes, mai ales ca Bucurestiul si orasele turistice din Romania in general continua sa aiba mare nevoie de restaurante, traditionale sau nu, recomandabile si capabile sa raspunda unor standarde.
Adica, pe sleau, sa stii ca ai un loc in care sa mananci in oras, fara surprize neplacute, ba chiar in care sa poti acumula amintiri placute. Si pe care sa-l poti recomanda linistit si prietenilor.

Citeste si:

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close