Litoral Bulgaria vs Litoral Romania 2011

De ce prefera romanii in continuare litoralul bulgaresc celui romanesc? Pai… spuneti-mi si mie care hotel din care tara din lume isi mai intampina clientii cu asemenea mesaje in secolul 21?!

Treaba vazuta nu doar la hotelul in cauza (pacat de toate eforturile de renovare de acolo si de prezenta profesionista pe internet, pe bune), dar si la multe alte hoteluri de la noi, inclusiv cel putin alte 3 vizitate de noi la mare anul acesta!

Oare ce inseamna, in viziunea unui patron de restaurant sau de hotel, respectul pentru client? De ce trebuie sa insinueze ca turistul care ii calca pragul este interesat de colectia lui de tacamuri ale bunicii comuniste sau de lenjeria de pe patul nenorocit al hotelului? Si cat de placut poate fi pentru cineva intrat in restaurant sa fie intampinat de un asemenea grad de suspiciune, iar la iesire sa treaca, fie doar si mental, examenul privirilor militienesti ale ospatarilor, receptionerilor sau patronilor?

Cine isi mai pune probleme de genul asta? Doar nu o sa falimentezi din cauza furtului de linguri? Gasesti usor o solutie luata din lumea civilizata, care sa evite jene de genul asta. Asuma-ti-le in pretul total al serviciilor, de exemplu!

Nu s-ar fi gandit sa puna un afis frumos, care sa imbie turistul sa intre pentru cel mai tare fresh de portocale, pentru cel mai bun gelato, pentru cel mai suculent cafe-frappe, pentru un jam-session de dupa-amiaza si seara cu trupe de tineri talentati care n-au unde sa debuteze, sau pentru niste crepe (clatite pentru cine nu stie) care sa-ti mute nasul de placere cand te plimbi pe faleza… sau pentru multe alte lucruri care pot face un turist ratacit sa intre intr-un spatiu in care la inceputul lui iulie il asteptau sute de scaune si mese goale, intr-o atmosfera pustie, de sfarsit de lume. Nu mai vorbesc de spatiile comerciale goale, pe care eu le-as fi inchiriat pe gratis doar-doar vor atrage trafic pietonal acolo care sa-mi intre in restaurante…

NU. S-au gandit insa sa puna patru afise de interdictii, caci acestea dau frumos la turisti. Sper ca daca citesc acest post sa le si scoata… Insa problema e mai mare decat atat si nu se rezuma deloc doar la acel hotel.

Litoralul romanesc 2011: amenintarea fantomei

Aceasta atitudine lipsita de respect, bine infipta in caracterul patronilor litoralului romanesc, este cea care a dus la o atmosfera fantomatica a litoralului in plin sezon. Chipurile, criza economica se face vinovata de caderea turismului pe litoral, pentru ca romanii primesc oferte mai ieftine la bulgari si greci.

Ba uite ca nu!

Dam din nou exemplul Olimpului unde toate unitatile de 2 stele cu umbre comuniste arata ca niste grote acoperite de vegetatie, cu parcari pustii, iar in schimb hotelurile de 4 stele sunt pline, cu parcari ocupate pana la refuz si restaurante asijderea. De aici se poate vedea ca romanul, chiar daca poate nu are foarte multi bani, vrea sa se simta bine. Plaja din Olimp arata fenomenal, mai bine ca in orice an, iar cunoscatorii vin aici sa se relaxeze, departe de zgomotul din alte statiuni. Insa ce folos ca doar unii dintre hotelierii de acolo inteleg asta?

Daca patronii de 2 stele si la propriu si la figurat ar fi inteles aceasta filozofie simpla a notiunii de concediu, daca ar fi gandit pachete cu servicii all-inclusive, fie ele si un pic mai scumpute, si care sa implice absolut toate unitatile turistice anexe care altfel zac in ruina, cert lucrurile ar fi fost schimbate in bine si pentru turist, si pentru buzunarele patronilor, si pentru bietii angajati care spera sa le vina turisti macar in weekend.

De aceea, litoralul vecin este invadat de turistii romani, pentru ca bulgarii au muncit si s-au straduit sa puna la dispozitie hoteluri de 3-4-5 stele cu servicii all-inclusive, mediocre mai mult sau mai putin, dar suficient de multumitoare pentru muritorul de rand. Si acolo e tratat amabil, nu privit ca un infractor!

Ce vrea turistul roman

Din pacate, patronii romani din turism continua sa traiasca in sferele lor, deasupra pustietatii hotelurilor si restaurantelor pe care le detin. Impusca trei saptamani de preturi mari si atat. Nu au inteles nici in ceasul mortii ca de fapt turistul roman nu cauta neaparat ieftin, ci cauta confort si relaxare. Ca nu doreste sa sparga doar seminte pe plaja, ci si bani pe shopping. Si ca nu are chef sa se duca la camera de hotel odata cu stingerea felinarelor din statiune la ora 10 seara, ci sa poposeasca la o terasa sau 2 sau 3, pana dimineata la rasarit. Ca vrea sa fie binedipus, sa fie rasfatat, sa fie relaxat, sa fie distrat de hotelieri, nu pus pe fuga.

Romanul, ca orice turist, vrea concediu, adica vrea ca, odata in an, sa se simta rege. Odata in an, doreste sa scape de povara feţei acre si crispate a sefului si sa fie intampinat de privirile amabile, placute, relaxate ale sezonierilor din statiuni. Pe care le gaseste. In Bulgaria.

Citeste si:

8 Responses to Litoral Bulgaria vs Litoral Romania 2011

  1. Adi… Avem o problemă, tu priveşti situaţia din punctul de vedere al turistului educat, care nu şi-ar aduce salam şi ceapă în cameră şi nici nu ar pleca cu tacâmurile din restaurant. Din păcate situaţia în România e tristă. Se “pleacă” cu tacâmuri, cu tăviţe, cu pahare.
    Clar, nu există scuză pentru felul dur în care sunt afişate acele anunţuri, dar sigur îţi spun că au ajuns acolo, după ce un ospătar sau o cameristă au plătit pierderile acelea.

  2. xplorio says:

    Corina, nu pot fi de acord cu tine, sincer. OK, au o problema cu unii turisti nesimtiti. E mai normal sa isi asume pierderea hotelul (caci nu chelnerii au pus afisele alea acolo) si sa incerce cumva trierea clientilor.
    Am fost la hoteluri de 2-3 stele peste tot in lume si jur ca n-am vazut genul asta de afis ca in Romania. Ori in Romania l-am vazut la o multime de hoteluri! Iti dau o stare super nasoala, sincer – iar de rezolvat, nu rezolva nimic, nesimtitii tot nesimtiti o sa fie 🙂

  3. Mihai says:

    Hihi… Mai trebuie sa citeze si paragraful din lege conform caruia vor fi arestati cei care le iau lingurile si sa puna camere de supraveghere deasupra meselor, ca la cazinouri.

    Oricum ma duc sigur la acel hotel pentru ca scrie ca au ‘toate sortimentele de bauturi’. Deci ar trebuie sa fie o expozitie internationala din acest punct de vedere si sunt curios sa o vad si eu.

    Cat despre mancarea la camera – daca eu platesc micul dejun si vreau sa il mananc pe plaja si nu acolo nu vad care e problema lor.

    Daca nu sunt capabili sa sustina un bufet suedez adevarat n-au decat sa faca portii fixe si fiecare face cu ele ce vrea. Le mananca acolo sau pe plaja sau in camera.

    I rest my case 😉

  4. Iti inteleg punctul de vedere, xplorio, si sunt de acord cu el, dar e valabil doar pentru o parte dintre noi…aproape sigur cititorii/scriitorii de bloguri, in marea lor amajoritate, nu fac asa si atunci iti vor da dreptate tie. Pe de alta parte, nu pot ignora parerea Corinei, fiindca – vorba scriitorului – sunt…nesimtiti dar multi! Doar realitatea a “nascut” acele afise si hotelierul nu vrea sa piarda nici acea categorie de clienti care sparge seminte pe plaja, cum zici tu, iar daca include pierderile in pret, aceia nu mai merg. Simplu. Turistii sunt de toate varstele, nu doar tineri mai evoluati in gandire, ci si cei care vin din comunism cu o anume mentalitate greu de schimbat. Hotelierul se zbate si el sa traiasca si doar atata poate. Problema e, intr-adevar, complexa. Nici eu nu am vazut nicaieri in lume aceste afise si am fost la destule hoteluri de 2-3 stele. Apoi, ne cam lipseste educatia (de toate felurile, inclusiv economica), dar daca atata dam pe ea, atata avem!

  5. aalec says:

    Mi se pare foarte tare faptul că textele sunt scrise cu COMIC SANS

  6. kellogs says:

    Stai asa ca in curind vor aparea aceleasi genuri de afise si in Albena. Dar nu in bulgareste, doar pe romaneste 😉

  7. Alex says:

    Si in alte hoteluri apar astfel de afise. Am fost in Antalya, la Ultra All Inclusive, iar la intrarea in restaurant era un panou imens, unde exact aceste lucruri apareau in vreo 6 limbi (mai putin cu tacamurile). Inclusiv in Venetia la un hotel de 4 stele era afisat la intrarea in restaurant ca este interzisa scoaterea alimentelor.
    Probabil felul in care este scris aici deranjeaza, dar nu este nici primul, nici ultimul hotel cu astfel de afise.

  8. Schultz says:

    Asa este, sunt multe hoteluri unde se gasesc astfel de afise – de ex. unul de 4x din Gran Canaria.

    Insa afisele sunt puse nu pentru tine sau altii ca noi care au bun simt, ci pentru restul de romani care iti taie fata in trafic, te injura, arunca mizerie pe strada, fura de la servici tot ce se poate, pe scurt pentru romanii smecheri si descurcareti.

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close