Liliac, vin facut din pasiune in Transilvania

Willi Opitz bate paharele intre ele, incercand sa-i faca atenti pe mult prea zgomotosii romani adunati in jurul paharelor din care degusta Rosé-ul Merlot din proaspat-lansata gama Liliac. Oaspetii, obisnuiti cu discursurile plicticoase de la astfel de lansari, il ignora in mare parte. Dar austriacul, in fapt oenologul care a creat gama Liliac, nu se lasa si ridica vocea pentru a acoperi sporovaiala romaneasca.

“Acest vin este rodul unei pasiuni. Cand am auzit pentru prima data ca via este localizata in Transilvania, s-a nascut instantaneu in mintea mea si conceptul unui vin premium nascut in Romania si exportat in lumea intreaga. Stiu, pare o nebunie, este o nebunie, dar asta a fost provocarea si iata, acum puteti gusta din ea!”

Apoi gesticuleaza, topaie pe scena si ne indeamna pe toti sa savuram cum se cuvine Feteasca Alba, apoi Sauvignon-ul Blanc, ambele create de el, si ne explica pe indelete cat suflet a pus in vinurile astea si ce eforturi a facut deja pentru a le impune pe listele de vinuri din afara, in special din America, acolo unde vor fi vandute sub deviza “Transylvania has never tasted more alive” (de ce nu, si “Good Bloody Wine”).

Cam atipic pentru un discurs de lansare, nu? Chiar asa a si fost, insa despre Willi Opitz veti mai auzi, sper, pe acest blog, pentru ca omul ne-a placut atat de mult incat o sa-l readucem in cadrul unui interviu. Era atat de plin de energie incat ai fi zis ca este un italian care vorbeste despre spaghetti, nu un austriac care vorbeste despre vin…

Interesul nostru pentru AMB Wines, cei aflati in spatele acestei investitii transilvane, a fost insa suscitat inca dinainte, cand am aflat ca au preluat podgorii in zona Lechinta si langa Batos, aflate in tinutul deluros din Mures, o zona pe care ne-am propus sa o vizitam pe indelete anul acesta, si ca au in plan stimularea turismului rural bazat pe iubitorii de vin, in zona podgoriei. Pentru asta si-au propus sa modernizeze strazile din Batos si sa ajute la organizarea agroturismului in zona.

Nu pot lauda indeajuns faptul de a face investitii atat de riscante intr-un domeniu care nu are recunoastere internationala (a exporta vinuri premium romanesti este inca o chestie aproape utopica), pe un business-plan cam optimist care prevede ca peste 4 ani sa fie produse circa 350.000 de sticle pe an, din care sa fie exportate 40%! Da, holdingul AMB e mare si isi poate permite o astfel de investitie. Dar pe timp de criza? Eu le urez succes, caci au cu ce!

Dar despre taramul din care isi trag seva vinurile lui Willi Optiz stranse sub brandul Liliac, sper sa scriu mai pe larg cat de curand. Pana atunci, trebuie cumva sa pun mana pe titirezul asta uman, chiar la el acasa, in podgoriile din Transilvania!

Citeste si:

One Response to Liliac, vin facut din pasiune in Transilvania

  1. Pingback: Povestea unui vin deosebit facut in Transilvania

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close