E-Travel Conference si Digital Natives

Metrou.
Cu priviri coborate in ecranul telefonului, calatorul navigheaza avid peste noutatile postate de prietenii aflati online, asezat alaturi de zeci de calatori, si ei in lumea lor.

Juniori de 1 si 3 ani.
Unul abia tinandu-se pe picioare gliseaza cu manuta pe ecranul televizorului incercand sa schimbe imaginea, iar celalalt, cu doi ani mai mare, balmajind impleticit cuvinte doar de el intelese, rezolva puzzle online pentru copii. Pe tableta.

Munti, parfum de iarba, flori si cetina de brad…
Asezat pe sezlongul unei terase de hotel in fata acestei desfasurari de frumusete, turistul deruleaza rapid pe ecranul telefonului sau tabletei poze, dand like-uri la gramada incantat de prelucrarea reusita a acestora in pixlr si instagram.

digitalnative_01
foto furata de la Florin Arjocu (www.drumliber.ro) (frumoasa captura a unei discutii inflacarate. online, of course 🙂 )

Comunicam online senzatii, pareri, evenimente.
Murmuram online impresii in timp ce ascultam conferinte sau vizionam filme.
Accesam online jocuri de la varste incredibil de mici, adaptandu-ne tehnologiei digitale cu o rapiditate care aproape ii lasa descoperiti pe parintii cu un ritm mult prea lent pentru invatare.

Nu vreau sa comentez despre normalul, anormalul sau idealul unei societati deja lansata, ci despre aspecte precum existenta, adaptarea si comunicarea in aceasta societate, trei elemente puse in discutie la editia a doua ‚Etravel Conference 2013’, unde o intreaga comunitate implicata pe zona de travel – agentii de turism, hotelieri si o bucatica de social media – bloggerii de calatorii, si-au impartasit studiile, concluziile si posibilele metode aplicabile pe nisa de turism. Ca o paranteza, principiile discutiilor purtate aici le-as extinde eu pentru viata de toate zilele 😉

Existenta si adaptarea la mediul online – entitatea online

Omul actual reactioneaza egocentric, in viteza, la imediat. ,My time is ME time’. Totul se invarte in jurul nostru, ca indivizi. Iar acest imediat trebuie sa fie mult sub 60 de secunde si sa furnizeze o informatie foarte exacta. Candva doar Science Fiction, aceasta stare de fapt devine o provocare pentru orice entitate offline care incearca sa ofere servicii unei generatii aflata in cu totul alta parte a universului – online. Caci daca pana mai deunazi, pentru o companie, online-ul insemna rezervari, plati online si brand, astazi online-ul este mai mult decat atat: ENTITATE. Faptul de A FI sau A NU FI pe piata.

Privind la consumatorii ‚digital natives’, s-a observat ca acestia nu sunt interesati de formele vechi de marketing ale produselor precum newslettere, google search si bannere, ei fiind mai degraba generatia ‚what’s up’, cu o atitudine care necesita alte forme de comunicare si alte orientari ale increderii – colectivitatea digitala, traind la alte viteze si asumandu-si riscurile aventurii, aproape 92% cautand idei si organizandu-si vacanta pe drum, in timp ce calatoresc.

Turistii si comportamentul online

Este evident faptul ca tehnologia mobila a revolutionat si modificat dramatic comportamentul de informare, statisticile confirmand urmatoarele:
a. 72% cauta restaurantele si locurile de vizitat in timpul calatoriilor
b. 68% dintre turisti folosesc social media pentru inspiratie si pentru informatii privind destinatiile
c. 63% raman conectati cu prietenii si familia transmitand live impresiile lor
d. 29% folosesc spatiile de social media pentru a se informa din mers
e. 59% dintre cei plecati in businesstripuri sunt insotiti de familii.

In concluzie, nevoile calatorului de astazi care se asteapta satisfacute sunt cautari rapide, ghidare online, informatii si sugestii relevante, oferte targetate pe nevoile lor, conditii transparente si preturi corecte raportate la calitate; in curand pretul ca factor decisiv nu va mai fi cel mai important aspect, acesta aflandu-se abia pe locul trei in topul factorilor decizionali, acoperind doar 15% dintre cei vizati.

In acest context, conferinta Etravel a adus in discutie provocarile la care sunt supuse agentiile de turism, anume noul tip de turist – ‚digital natives’ (mi-a placut termenul asta, care de altfel oglindeste perfect imaginea noastra pe strada ca niste umbre plutitoare conectate la mobile :P) si adaptarea ofertantilor de servicii la noua tipologie de oameni.

S-a constatat ca pentru agentiile de turism intelegerea mediului online este insuficienta, avand destule lacune de acoperit: unele dintre ele considera existenta blogurilor de calatorii simple pretentii de descrieri ale destinatiilor lor iar spatiul de facebook loc de promovare al pachetelor turistice si atat. Factorul social empatic este exclus.

Procesul de acceptare al mediului social online ca zona de intalniri sub diferite forme (spatii de discutii, pagini personale de recenzii si informatii targetate pentru un anumit stil de calatori, comunitati cu interese comune care isi impartasesc live impresiile de pe drum), toate acestea se afla intr-un proces de asimilare, mai mult sau mai putin anevoios, dar util si musai.

Comunicarea online – empatica si concreta

Aceasta noua situatie de existenta pretutindeni si permanent implica resurse, noi concepte de marketing si comunicare si enorme responsabilitati cu riscuri deopotriva. Social Media a capatat o putere de-a dreptul supranaturala, in care fiecare consumator sau utilizator in parte putand deveni proprietarul unui grup media cu puterea de a ridica sau distruge o entitate online. Aceasta expunere social media face extrem de sensibila reputatia unei companii, agentii ori persoana, de aceea faptul de a invata comunicarea simpla, empatica si sincera devine element cheie in existenta online.

Pana la urma da, traim timpuri interesante, iar concluzia la care eu personal am ajuns este faptul ca toata aceasta noua existenta online (individuala si comunitara) implica o atenta comunicare, o permanenta perfectionare in interactiunea cu ceilati, o responsabilizare in alegerea celor scrise, cu alte cuvinte nevoia creerii unui microunivers ce trebuie sa tinda spre armonie si sa devina element de echilibru in social media.

Citeste si:

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close