Drumuri dobrogene

V-am zis ca m-am indragostit de drumuri dobrogene? Nu? Ei, va zic acum. Dar o sa va zic si de ce. Pentru ca altfel o sa-mi sariti in cap, bineinteles, zicand ca sunt atatea alte zone din Romania in care un sofer se simte ca in Paradis. Asta pe langa alea, multe, in care se simte putin mai jos, mai la smoala, da’ nu despre ele e vorba aici.
Drumuri in Dobrogea

M-am indragostit de Dobrogea pentru ca are drumuri multe si bune. Dar mai ales pustii. Drumuri care o brazdeaza dintr-o parte in alta si care iti ofera surprize peste surprize. Daca este sa ai ghinon, vei da si peste unele dintre cele mai proaste drumuri romanesti ever. Pana si acestea sunt insa de o frumusete rara, care le separa destul de mult de celelalte drumuri romanesti. Pentru ca Dobrogea este un taram aparte. Cat de aparte?

Foarte. E de ajuns sa treci Dunarea pe Autostrada Soarelui si sa nu urmezi drumul 22C pana la Constanta, inghesuit in nori de fum si ambuteiaje interminabile (da, da, se apropie!). Ci s-o iei la rondul de la iesire spre stanga, spre Rasova, Ion Corvin, Adamclisi si apoi Negru Voda, Mangalia, sau de ce nu, de la Ion Corvin spre Ostrov. Tot atatea drumuri superbe in Dobrogea.

Despre aceste drumuri am mai scris, aveti linkurile mai sus. Dar am descoperit un alt drum, la fel de spectaculos. Imediat de sub podul de la Cernavoda o luati la stanga, catre oras, il traversati si iesiti fain frumos spre Seimenii Mici. Aici nu intrati in sat, ci cotiti vartos spre dreapta, pe soseaua nationala (da, satul ala are sosea de centura!). Si apoi urmati drumul spre Capidava. Dupa ce admirati ramasitele cetatii, aveti curajul de a o lua spre Horia si apoi Saraiu. Soseaua e foarte buna.

In fata cetatii Capidava Cetatea Capidava Luntre, langa Capidava

Camp de maci Drumul spre Topalu si Horia Campuri langa Topalu

Drumul 22A care duce spre Topolog este in stare perfecta. Si e pustiu. Iar el da, la randul lui, in drumul 22D, care in afara unei portiuni cu ceva gropi, este si el in stare perfecta. Bon, ajungeti la un sat numit tot… Horia. Iar de aici, posibilitatile sunt nelimitate.

Noi am luat-o cu un Fiat Sedici 4×4 spre Greci, dar nu pe drumurile nationale, ci plimbandu-ne pe drumurile de carute de pe la Fantana Oilor, Ostrov, Peceneaga. Cel mai rupt era drumul dintre Ostrov si Peceneaga. Voi nu faceti ca noi, decat dupa ce se repara drumul.

Spre Ostrov Langa Ostrov Spre Peceneaga

Pasari balacindu-se in Traian Pasari balacindu-se in Traian Garla, Traian

In schimb e musai, daca aveti un 4×4, sa o luati in sus, traversand Muntii Macinului, pe drumul care urca din Horia spre Luncavita, trecand prin Hamcearca si rezervatia Fagilor-Luncativa. Padurea respectiva e de fapt una de tei, iar placerea de a fi in mijlocul salbaticiei este greu egalabila. Drumul forestier este in buna stare, mai putin insa in zona inalta, unde veti da de 2-3 km cu gropane bune. Sau rele, ma rog…

Muntii Macinului, langa DN 22D Muntii Macinului DN 22D, intre Cerna si Macin

Muntii Macinului, crestele Pricopanului Drumul Luncavita Hamcearca Lac langa Horia, langa DN 22D

Si daca aveti chef, continuati-va drumul spre Tulcea (E 87 sau DN 22), privind frumusetea Dunarii in stanga si culmile tesite ale Macinului in dreapta. Oprirea la Niculitel e recomandata doar pentru pasageri, da?! La Tulcea aveti ce vedea, iar drumul dintre acest port si Constanta este in stare perfecta.

Intr-o lume perfecta, as fi zis ca de la Babadag sa incercati sa vizitati si Enisala, cetatea venetiana de la Lacul Razim. Din pacate drumul era complet bombardat data trecuta cand am fost, asa ca-l lasam pe anii viitori. Ei bine, drumul dintre Enisala si Jurilovca, de-a lungul tarmului lacului Razim, desi e rupt din pacate, iti ofera in schimb niste peisaje de o frumusete rara. Oare cand l-or renova?

Daca ati plecat din Bucuresti si vreti ca excursia de o zi sa se sfarseasca tot la Bucuresti, atunci odata ajunsi aproape de Sibioara faceti dreapta spre Mihail Kogalniceanu, apoi continuati spre Cuza-Voda, iesind in DN 22C mai repede decat va asteptati. Soseaua e in stare acceptabila, chiar buna pe alocuri. De acolo si pana la Autostrada mai e putin, nu va grabiti sa depasiti degeaba.

Veti fi parcurs peste 700km intr-o singura zi, in Romania, intalnind insa foarte putine masini, foarte putine camioane, foarte putini nesimtiti. Veti fi doar voi si drumurile serpuind la nesfarsit, dealurile terasate, viile, livezile, peisajele de stepa, stufarisul, lanurile de grau si de maci, florile de toate culorile (la inceputul verii), ba chiar si crestele unor munti extrem de vechi. Un mic safari de o zi, care sa-ti umple sufletul o saptamana.

Drumurile dobrogene pot fi, intr-adevar, un bun leac pentru alienarea oraseanului de rand. Incercati-le!

LATER EDIT: Tot despre aceste drumuri ascunse scrie superb si Justbride pe blogul ei 🙂

Citeste si:

21 Responses to Drumuri dobrogene

  1. Pingback: Grigore Buluc

  2. Pingback: xplorio

  3. Pingback: xplorio

  4. Pingback: www.FuckYouTovarasi.blogspot.com

  5. Pingback: Vlad

  6. Pingback: xplorio

  7. Pingback: rexkroki

  8. Pingback: Ion V

  9. Pingback: xplorio

  10. Pingback: Vlad

  11. Pingback: Flavia

  12. Pingback: ANE

  13. Pingback: Psycho

  14. Pingback: Marius Sigheti » Pe motor prin Dobrogea – ziua 1

  15. Pingback: Pe motor prin Dobrogea – ziua 2Marius Sigheti | Marius Sigheti

  16. Pingback: daniela

  17. Pingback: Top 12 obiective turistice Romania

  18. Pingback: silviu

  19. Pingback: mihaela

  20. Pingback: Trasee de weekend. Sau de mini-vacanta. - Xplorio

  21. Pingback: Constanta la Pas, intr-o pauza pe litoral - Xplorio

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close