De ce sa scrii recenzii realiste si concludente pe siteurile de rezervari?

In general urmarind ce recenzii sunt date hotelurilor si pensiunilor, am observat nu de putine ori discrepante de opinii cu privire la aceleasi lucruri.
Ceea ce inseamna ca in recenziile cu pricina au fost implicate nu doar gusturi personale, ci si stari de spirit, care in general sunt, firesc, volatile.
Sau, la fel de rau, recenziile lipsesc cu desavarsire!
Ei bine, ce este de facut?

Inainte de toate, sa ne gandim: Cand NOI suntem in cautarea unei cazari, ne intereseaza extazul sau nervii cuiva, ori mai degraba dorim sa ni se confirme/ infirme anumite atribute ale locului ales?
Evident, finalul unui sejur trebuie sa bifeze starea noastra de bine. Doar ca, cei care ne citesc recenziile o fac pentru a sti si daca acel loc corespunde unor asteptari. Cat priveste decizia, le apartine, asemenea noua.
Asadar:

De ce trebuie sa facem recenzii?

Simplu spus, pentru ca doar astfel eforturile si serviciile hotelurilor si restaurantelor vor putea fi luate in considerare si de altii. In plus, acestea reprezinta un feedback pentru proprietarii serviciilor care astfel se vor putea adapta nevoilor turistilor.
Pentru ca doar astfel vom putea beneficia cu totii, in timp, de detalii obiective deja vazute de ceilalti, iar riscul nereusitei unui sejur scade. Ti-a placut un hotel? Rasplateste-l printr-o recenzie buna. Nu ti-a placut? Sanctioneaza-l printr-o recenzie proasta.

Ce inseamna recenzii obiective?

Evident, e putin fortata ideea de obiectivitate atunci cand ne expunem o parere. Insa daca vom tine cont de ce anume ne-ar fi interesat sa citim si noi la randul nostru in recenziile altora, vom putea da informatii mai concrete si mult mai practice decat am crede.

Ce elemente sa iei in considerare cand scrii o recenzie:

Parcare: pretul, pozitionarea parcarii, amenajarea ei, siguranta. Noi de pilda am avut parcare asigurata la un hotel in Paris, insa curba si unghiul de coborare erau absolut criminale. Fiecare intrare in parcare ne rascheta burta masinii si ne dadea emotii atunci cand trebuia sa luam curba extrem de stransa in urcare ori coborare. Este un element mai important decat ai crede!
Conditii.
Daca suntem familie cu copii – ce facilitati ni s-au oferit (sau nu): locuri de joaca, spatii verzi, supraveghetori, scaune de copii la restaurant.
Daca suntem familie fara copii si dorim liniste – cat de mult rezista antifonarea constructiei la explozia de bucurie sau suparare a celor mici.
Nu mai mentionez ce inseamna pentru familiile cu copii o cladire prost insonorizata dedicata cazarilor de-o noapte cu spectacolele sonore aferente…

Ce ne-a atras sau nu la o locatie? Ne-a satisfacut asteptarile? De ce da? De ce nu?

Ce ne-a atras sau nu la o locatie? Ne-a satisfacut asteptarile? De ce da? De ce nu?

Locatie: periferica, centrala, linistita, utila facilitatilor de transport in comun – lista e lunga. Insista pe usurinta sau greutatea cu care te poti deplasa din si spre locul respectiv.
Curatenia. Aceasta nu inseamna schimbarea prosoapelor si asternuturilor in fiecare zi, ci curatenia vasului de toaleta, a chiuvetei, a cabinei de dus. A perdelei de dus sau a sticlei. Lenjeria de pat. Cuverturi. Chiar si cel mai ieftin hotel trebuie sa fie curat luna!

Indiferent de simplitatea sau luxul unui hotel, curatenia trebuie sa fie luna!

Indiferent de simplitatea sau luxul unui hotel, curatenia trebuie sa fie luna!

Personalul. Aici este cu dus intors, dar in general ne putem permite putina subiectivitate, caci in definitiv, cautam normalitatea de a fi tratati cum se cuvine.
Mancarea. Si aici intervine de multe ori subiectivitatea, caci cate bordeie…
Nu de putine ori mi s-a intamplat sa asist cu stupoare la nemultumirea turistilor care, desi balaciti in munti de mancare de all-inclusive de care oricum isi bateau joc de ea doar de dragul de-a o face, se plangeau la sfarsitul sejurului despre cat de modest a fost “meniul”…
Si tot cu stupoare am ascultat bombaneala unui cunoscut care a avut o experienta de-a dreptul terifianta la o terasa – caz de Sanepid si Protectia Consumatorului, si pe care a trecut-o sub tacere. De jena.
Ce vreau sa spun este ca si acest capitol, desi este sensibil subiectiv, e esential intr-o recenzie. Gandeste-te la binele celor care vor citi recenzia, nu la alergia ta data de frunzele de patrunjel din supa 😉

Sa incercam sa nu fim carcotasi cu bucatarul care nu gateste ca mama acasa, dar nici indulgenti cu cei care isi bat joc de sanatatea noastra.

Sa incercam sa nu fim carcotasi cu bucatarul care nu gateste ca mama acasa, dar nici indulgenti cu cei care isi bat joc de sanatatea noastra.

Pret. Ei da, aici se aplica principiul raportului Pret versus Servicii (2,3, 5 stele/ margarete).
Vom tine de asemenea cont de locatie: in cazul hotelurilor – metropola, sat pescaresc, centrul sau periferia orasului; in cazul restaurantelor – locatie capcana aflata langa obiective turistice, taverna sau terasa ultracentrala…?
Nu vom uita sa folosim si calculatia schimbului valutar atunci cand argumentam o suma – suna ieftin cand spui ca de 15 euro ai mancat 2 frigarui si ai baut o bere, dar in leii nostri…? 😉

In concluzie, trebuie:
– Sa facem recenzii pe spatiile dedicate (tripadvisor, booking, etc)
– Sa fie concludente si utile
– Sa ne gandim la cei care ne citesc recenziile, incercand sa oferim detaliile cat mai obiectiv.

Sa nu uitam: munca si eforturile costa ani de viata, in schimb vorbele puse in graba distrug usor o reputatie.
Pentru incantare, extaz, bombaneala sau suparare avem suficient spatiu de discutii intre prieteni 😉
Vacante cat mai frumoase s-aveti!

Citeste si:

One Response to De ce sa scrii recenzii realiste si concludente pe siteurile de rezervari?

  1. Maria C. says:

    Eu unul am inceput sa scriu recenzii pentru orice serviciu/produs apelez. Daca nu am timp de recenzie, ii dau macar o nota si asta din cauza ca inainte sa incerc un serviciu, sau inainte sa cumpar ceva, recenziile joaca un rol foarte important in luare deciziei.

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close