Bucovina – Maramures cu trasee de vis

Bun, astazi am facut un circuit prin Bucovina si ne-am imbatat privirile cu niste peisaje de vis, chiar daca din cand in cand ne-a mai prins si cate o ploaie suparata. Am plecat din Gura Humorului, am vazut Voronetul, apoi am urcat catre Solca si Marginea, de unde am luat-o din nou spre Vest pe DN 17A, trecand pe langa Sucevita si ajungand in cele din urma langa Campulung Moldovenesc.

Este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase drumuri din Romania, cu o sosea pe alocuri perfecta aruncata peste dealuri si munti, cu zone in care intalnesti doar paduri si apoi brusc iesi la lumina si ai vizibilitate pana hat, departe.

Am tresarit fermecati de comuna-muzeu Ciocanesti, un sat cum numai in cartile de basme poti vedea, cu case ornate in stil bucovinean, precum iile frumoaselor moldovence. Nu sunt cuvinte… si nici timp pentru a le scrie acum. Insa voi reveni cu poze atunci cand ma voi putea aseza linistita la laptoapa.

Concluzia e clara: nu ai voie sa ratezi astfel de trasee in Romania. Si, ca sa imi citez soferul meu de drumuri lungi, da! Bucovina este Elvetia Romaniei!

Opriri la manastirea Voronet si Sucevita, cu picturi si culori specifice si reprezentative zonei. 3 lei intrarea de persoana si foto 10, respectiv 15 lei.

Trecuti granita Bucovinei si intrati in Maramures, ritmul se schimba brusc. De la 80 la ora in localitati ai sanse sa atingi chiar si fantastica viteza de 40, cu putintica rabdare… Si imi pare rau sa scriu asa ceva, dar daca ajungi sa oferi prioritate pietonului, iti poti opri si motorul. Pentru ca pietonul maramuresean mai intai calculeaza, analizeaza timpii, te priveste, te cantareste, iar apoi isi propune sa treaca. Si ca sa mai citez inca o data soferul, traverseaza precum melcul impuscat. Nu stiu cum vine asta, dar cam asta e ritmul. No offense 😀

Iar daca initial te sperii un pic de imaginile oferite de fostele localitati miniere de la granita Maramuresului, odata trecute, pajistile verzi revin, si placerea drumului de asemenea. Nu pot spune totuai ca, pana in momentul de fata, frumusetea satelor sa fie aceeasi. Aici deja casele sunt mega-case, foarte aglomerate din lipsa de teren, presupun, iar arhitectura lor este deja nedefinita.

Ne-am cazat in Sapanta. Urata. La fel de urata dealtfel ca si Sighetu-Marmatiei si orasul Gura-Humorului, de la care asteptam mult mai multe. Ca o paranteza, satele Voronetul si Manastirea Humorului sunt bijuterii, fix cele pe care un turist le cauta pentru placerea ochilor.

La Sapanta, evident, ne-am indreptat automat picioarele spre Cimitirul Sapanta, sau, cum i se mai spune, nedrept as spune, Cimitirul Vesel. Este o plimbare in viata taranului, o traire a muncii si zbaterii lor, deloc trist si tamaios, insa plin de poveste. Vesel nu stiu de ce ar fi, insa e foarte profund, pentru ca poti vedea macar un crampei din ce a fost cel care se odihneste sub lespedea de piatra. Nu e de pierdut o astfel de ocazie.

Ne-am cazat la pensiunea Adi, foarte curata si mobilata modern, spre deosebire de multe din zona care ofera specific local. Cine prefera specificul, aici va fi in mediul lui. Preturile zonei sunt de asemenea foarte ok, 60-70 lei/ noapte. Daca vreti sa stati la hotel, puteti rezerva online la unul dintre hotelurile din Maramures.

Atentie celor nepregatiti cu de-ale gurii, nu exista restaurante si nici magazine normale la cap. Am cam facut foamea… iar la mezelurile locale nici sa nu va ganditi, porcarii ca cele facute de Unicarn n-am mancat demult.

Urmeaza traseul Negresti-Oas – Oradea. Speram sa ne incante la fel de mult ca Bucovina, la care am ramas cu gandul…

Citeste si:

7 Responses to Bucovina – Maramures cu trasee de vis

1. Pingback: Twitter Trackbacks for Xplorio.ro » Bucovina - Maramures cu trasee de vis [xplorio.ro] on Topsy.com

2. madalina says:

Pentru a te bucura de peisajele Maramurese trebuie sa mergi pe un drum destul de prost, dar cu peisaje si locuri minunate: de la Borsa spre Sighet prin Barsana si alte manastiri de prin secolele 16-18.

Sighetul Marmatiei merita vazut pentru Memorialul Comunismului. Emotionant loc.

Tot in Sighet, restaurantul si pensiunea Casa Iurca sunt exceptionale. Bucate traditionale, portii mari, oameni amabili.

Preturile restaurantului sunt medii, in timp ce cazarea e foarte scumpa, dar conditiile sunt de 5 margarete.

3. Pingback: Xplorio.ro: Hoteluri, pensiuni, excursii la munte si pe litoral » Bucovina in New York Times

4. xplorio says:

De tinut minte 🙂 Oricum ne vom intoarce acolo cat putem de repede!