Barajul Bicaz, Romania

Barajul Bicaz ar putea fi finalul unei excursii frumoase in Harghita, sau finalul unei iesiri pe Cheile Bicazului, cu oprire la Barajul Bicaz. Pentru cei interesati de cazare, poate gasiti ceva aici. Oricum ai decide, este cel mai potrivit, pentru ca de aici ti se ofera multe alte perspective de trasee turistice, in cazul in care nu esti decis. Pentru noi Barajul Bicaz a fost finish-ul unui traseu de 8 zile mai mult decat superb prin Brasov, Covasna, Targu-Mures si Harghita. Iar privelistea de sus, de pe baraj, a fost una dintre cele mai incantatoare.

Construit intre anii 1950-1960, lacul Bicaz mai este cunoscut si sub numele de Lacul Izvorul Muntelui. El are o lungime de aproximativ 40 de km. Barajul construit are o inaltime de 127 m, cu o lungime de 435 m iar latimea maxima, la baza, este de 119 m.

023.jpg  063.jpg

Pentru a face loc lacului de acumulare de acum, zeci de sate au fost stramutate de pe valea Bistritei in alte zone ale judetului. Dupa mutarea satenilor, toata zona a fost inundata de apele Bistritei. De sus, de pe baraj, privelistea este impresionanta catre masivul Ceahlau, catre valea Bistritei sau catre lacul Bicaz.

043.jpg  053.jpg

In timpul sezonului se fac si plimbari cu vaporasul. Soseaua care trece peste baraj leaga Bicazul de Durau, Borsec si Campulung Moldovenesc. Si chiar daca nu intentionezi sa-ti continui drumul, tot merita sa traversezi la picior barajul si sa te uiti macar un pic, in jur…Senzatia pe care o ai privind de sus, de la inaltimea barajului, lacul, muntii, padurile … este incomparabila. Incearc-o!

073.jpg  083.jpg  094.jpg

Citeste si:

14 Responses to Barajul Bicaz, Romania

1. Pingback: Xplorio.ro » Lacul Rosu, Romania

2. Pingback: Xplorio.ro » Lacul Vidraru, Barajul Vidraru, Cetatea Poenari

3. Pingback: Xplorio.ro » Drumuri de vis prin Romania: Brasov - Cheile Bicazului.

4. Este super. Toti clientii mei sunt entuziasmati. … dar si eu, de fiecare data.

5. xplorio says:

Adriene, ti-am lasat spamul doar pentru ca e super haios, lol 😀

6. beto e laura says:

eu sunt portughez si anul trecut am vizitat cheile bicazului.am ramas incantat cu peisajele romaniei.cand o sa mai am ocazia voi vizita mai multe locuri pt ca romania e incantatoare

7. andreeaclao says:

eu am crescut la bicaz,,,, de cate ori am ocazia sa ma intorc raman tot timpul fff entuziasmata de frumusetile zonei,,, aerul puternic,,, curat ,,,, sunt mandra ca m am nascut in bicaz

8. vio says:

am fost in concediu 2 zile la bicaz, apoi 2 la bran, e cel mai bun concediu – bicazul este mirific

9. alexandra says:

chiar ieri(01.08.2009) am fost la barajul bicaz si este super. chiar merita vazut.

10. Beatryce says:

Am trecut cghiar ieri, am plecat initial la Vatra Dornei si cand m-am intors m-am intors pe Cheile Bicazului, este o adevarata, splendoare tristica…Cand am ajuns in stancile Bicazului am crezut k sunt intr-un vis,asa am ajuns sa vad si barajul Bicaz si Lacul Rosu…
    Mergeti… k nu o sa dati gres,o sa fie o aventura de neuitat

11. vlad says:

am facut baie in lacul asta la greu ..misto apa :X:X

12. Pingback: Redescopera Romania, ziua 3: ruperi de nori « Xplorio.ro

13. Pingback: Sfantu-Gheorghe, Romania

14. Baiatu cu Fiatu says:

Barajul,peisajul sunt fascinante.Inpunatorul stavilar ,construit practic cu roaba si lopata,impresioneaza prin grandoarea sa,iar peisajul din care face parte e minunat.