Prin coclauri cu Koleos, ziua 0

Unul din visele noastre pe anul asta a fost sa mergem pe Transalpina si sa batem la picior locurile salbatice ale Apusenilor. Vamos!

Iacata visul pe lista de ‚aproape bifate’ :), caruia i-am rezervat o saptamana si ceva de coclauri. Suntem in pregatiri, iar in plus ne vom lua si niscai provizii la noi pentru a nu mai avea surpriza anului trecut, cand ajunsi in Maramures am ramas infometati.

Singurul mare minus ar fi faptul ca nu mai avem decat echipamentul de munte, in schimb am ramas fara picioare si alte piese de rezistenta… Suntem dotati insa cu un Renault Koleos, pe care il va astepta un adevarat test de anduranta pe muntii Apuseni, apoi chiar pe culmile Carpatilor Meridionali. Hmm, trebuie sa ii gasesc un nume. Kokuar fi bine? Doar vom fi ditamai prietenii pe o asa bucata de drum!

Koleos_banner_mare

Traseul?

Bucuresti – Pitesti – Ramnicu Valcea – Tg.Jiu – Petrosani – Orastie – Zlatna – Huedin – Remeti – Valea Iadului – Beius – Parcul Natural Apuseni – Campeni – Rosia Montana – Cheile Rametului – Rosia de Secas – Rasinari – Poiana Sibiului – Capalna – Ranca – Transalpina – Strategica si zonele alaturate – Polovragi – Bucuresti.

Desi harta e invadata de marcaje pentru opriri, vom pune accentul pe zonele mai degraba salbatice, cu mai putine opriri la monumente istorice. Vor fi si dintre ele cate ceva: cetatile dacice, biata Rosia Montana pe seama careia se tot dezbat mult discutate planuri, Capalna…

Insa punctele de rezistenta raman doua: drumurile de tara din Apuseni, pe care le vom parcurge pentru a vizita atat Parcul National Apuseni, unde vom vedea, uneori la pas, Cetatile Ponorului, Pestera Ursilor si Ghetarul Focul Viu, Cetatea Radesei, Cascada Moara Dracului (vom incerca si Valea Iadului – ca sa experimentam intreaga senzatie), Platoul Carstic Lumea Pierduta si multe altele. Toate acestea probabil se vor mai schimba pe parcurs. Bocancii sa ne tina, ca in rest…

Al doilea tur important este in zona Transalpinei. Ne vom stabili cartierul general la Ranca, de unde vom pleca timp de cateva zile in mai multe directii: Cheile Gilortului, Strategica, Cheile Latoritei, Cheile Oltetului, Pestera Polovragi, Pestera Muierii etc.

Ne-am rezervat si vreo 3 pensiuni, cu siteuri promitatoare – o sa vi le aratam si voua imediat cum ajungem la fiecare dintre ele.

Avem ceva emotii cu starea drumurilor din zona in caz ca ploua torential, insa de-aia am luat la munca un SUV, nu? In rest, sub un soare atotputernic, se pare ca o sa fie o luna de neuitat! Aventura incepe de maine, speram sa putem actualiza jurnalul in fiecare zi. Pasionatii de masini pot citi strict despre cum s-a comportat masina pe sectiunea speciala din drive-test.ro, site-ul frate al acestui blog de turism.

Vamos!

Citeste si:

4 Responses to Prin coclauri cu Koleos, ziua 0

  1. carco says:

    de la Polovragi incercati sa ajungeti la lacurile Galbena si Petrimanu (e drum forestier, ar trebui sa se descurce Koku)

    de la Garda de Sus (din centru), mergand spre Ghetarul Scarisoara la prima intersectie urmati drumul (cu un mare acces interzis) spre Pestera Ionele, e un drum nou nout care ar trebui sa ajunga la Ghetar (cand va fi gata acesta va fi drumul oficical, acum 3 sapt. noi nu l-am putut face pt. ca mai erau vreo 2-3km de turnat beton si am prins fix momentul in care se turna) apoi, de la ghetar, va puteti intoarce pe drumul “oficial” (pe care fac curse acum satenii)

  2. xplorio says:

    multam tare pentru info!
    din pacate, prea tarziu pentru noi la acel moment.
    oricum, ideea e ca in zona vom reveni cat de curand, si atunci le-am marcat deja pe lista 😉

  3. Cj_MaN says:

    “de la Polovragi incercati sa ajungeti la lacurile Galbena si Petrimanu (e drum forestier, ar trebui sa se descurce Koku)”

    Am fost eu pe drumu asta in speranta ca voi da in Transalpina, dar dupa lacul Galben am mai mers vreo 2-3km si drumul s-a termiant, era totusi peste un parau alt drum, dar era noroi si nu am riscat sa raman pe acolo.
    Am fost cu un Santa Fe CM cu 4 persoaene, dumul e frumos si mai bine de jumatate e foarte accesibil, dar sunt unele portiuni destul de rele si dureaza vreo 4 ore ca sa-l faci.

  4. Pingback: Ba se poate! | Zvoner.ro

Leave a Reply

Please use your real name instead of you company name or keyword spam.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close