Lacul si statiunea Vidra, Malaia, Obarsia Lotrului si imprejurimi

Intr-o zi cu chef si soare ne-am gandit ca ar fi cazul sa cautam si un traseu alternativ pentru Valea Prahovei, si anume un drum prin creierii muntilor, spre Lacul Vidra.

Zis si facut. Stabilim urmatorul traseu: Bucuresti – Pitesti – Ramnicu-Valcea – Calimanesti – Brezoi – Voineasa – Lacul Vidra – Petrosani.

Autostrada Bucuresti- Pitesti e ca de obicei plina de imbecili care nu au habar sa circule, dar in fine… Drumul Pitesti – Ramnicu-Valcea este in foarte buna stare, cu exceptia de la Dedulesti, unde se afla vestitul stop (si mititeii) care iti fura 10-15 minute din timp. Atentie si rabdare iti trebuie si la Pitesti, la iesirea/intrarea spre Ramnicu Valcea, unde se lucreaza la o pasarela care va duce traficul direct spre soseaua de centura si unde mai pierzi 20 de minute in medie.

Totusi, centura Pitestiului este acum in regim de autostrada, superb realizata, iar cand si pasarela va fi gata vei economisi minim 20 de minute din drumul spre Ramnicu Valcea.

Brezoi – Voineasa – Vidra. Acest traseu este adresat iubitorilor de drumuri serpuitoare printre munti si de serpentine veritabile. Pasagerii vor putea sa se delecteze cu privitul padurilor… cate au mai ramas. Pentru ca in toata zona dintre Lacul Malaia si Lacul Vidra sunt zone intinse in care muntele a fost deja defrisat la ras. Din acest motiv drumurile sunt amenintate de caderi de pietris si pamant de pe peretii versantilor, lipsiti de sustinerea radacinilor de foioase si conifere.

Exceptand aceste ‘neajunsuri’ dureroase, drumul in sine este incredibil de frumos, pentru ca in afara faptului ca transforma soferul intr-un maniac care isi arunca pasagerii dintr-o parte in alta a masinii pe serpentine, iti ofera si nenumarate ocazii sa opresti pe malul raului ca sa casti gura la baraje si lacuri, ori chiar sa faci un picnic intr-un colt de padure si sa respiri aer de conifere.

Daca vrei gratar, ar fi bine sa nu faci focul in padure si sa ai cu tine un sac de gunoi in care sa-ti pui absolut tot ce ai ‘produs’, ba inca si ce au lasat nesimtitii in urma. Asa, europeneste. A, si daca s-ar putea fara manele…

Drumul urca opintit spre Pasul Vidrutei, si ai pur si simplu impresia ca ai ajuns in rai. Durere mare insa pe zona de dupa fantomatica statiune Vidra spre Obarsia Lotrului, unde drumul incepe sa ofere gropi, cratere si santuri, ajungand ca la intersectarea cu Transalpina (DN 67C) care merge spre Transilvania sa devina un simplu drum forestier plin de gropi cu noroi si bucati de asfalt. Noi am intrat cu Meganelu’ pe acolo si am continuat pana la intersectia cu DN 67C care coboara spre Muntenia (Ranca), insa se pare ca intreg drumul catre Petrosani este in acest hal. Nimic grav pentru un 4×4, insa pentru o masina normala este prea solicitant (nu de netrecut, dar se lasa cu service).

Voineasa arata superb, insa nu am oprit acolo. In schimb Voina, statiunea turistica gandita de Ceausescu pentru a fi gazda unei ipotetice Olimpiade de Iarna, arata mai rau ca un buncar dintr-o zona de razboi. Imaginile vorbesc de la sine. Nelipsit betivul local… si cam atat. Trist deznodamant pentru o investitie turistica dintr-o zona de o salbaticie ravasitoare.

Si Lacul Vidra este foarte scazut, cel putin in perioada in care l-am vizitat noi. Nu stim motivele. In schimb, a vedea cum se topeste zapada de un alb imaculat in bataia nemiloasa a soarelui, cum se transforma direct in abur mai precis, intr-una din fericitele zone in care padurea mai este inca in picioare… sublim!

Dupa doua ore de lenevit si de dormit la soare am facut tot drumul inapoi, gandindu-ne cat de frumos ar fi ca zona sa fie protejata, ca padurile sa nu mai fie rase de pe fata pamantului, si cat de bine ar fi ca oamenii locului sa-si dea seama ce valoare ar avea dezvoltarea durabila a zonei.

Din pacate nu am decat un sfat: mergeti si vedeti zona aceea, pana cand mai aveti ce vedea. Nu veti regreta.

Citeste si:

None Found

55 Responses to Lacul si statiunea Vidra, Malaia, Obarsia Lotrului si imprejurimi

1. artistu says:

Si eu am reusit sa ajung in acea superba zona. Pacat insa ca unii cu interese au facut ca statiunea Vidra sa devina o stafie si partia la fel, pentru ca imi spunea cineva care e mai cunoscator ca mine ca zapada dispare la fel de greu acolo, ca la balea si ca sezonul de ski ar putea tine pana in Mai.
    P.S. Si pentru un pasionat al volanului ca mine, trebuie sa recunosc ca drumul pana la Voineasa itio ofera o satisfactie mare. Ai sosea buna si niste curbe in care iti poti incerca maiestria in soferie! ;)

2. xplorio says:

Statiunea Vidra arata cutremurator. Mie imi aminteste de Cernobil, pe bune!…
    M-am jenat sa pun pozele cu adevarat dureroase, si asta din respect pentru frumusetea naturii din jur.
    Am avut o discutie scurta dar tare interesanta cu betivul local, de cascasem ochii la el cu totii :D . Stia omu’ ce stia. Concluzia lui – ‘Superba tara dar pacat (…)’.
    Artistule, pe bune ca e ideal de ski acolo! Cine stie? Hai sa fim optimisti! :P

3. Pingback: Xplorio.ro » Hotel Rusu, Defileul Jiului, Petrosani, Muntii Parangului

4. Merme says:

Am fost acum 2 luni acolo. Trist, jalnic, infiorator.
    Cu toate ca este un loc mirific, hotelul arata ca dupa bombardament. Probabil este lasat in paragina pentru a-i scadea valoarea si a fi vandut pe 1 $.
    Drumul de la Voineasa la Vidra este uimitor.
    De vazut in acea zona si hidrocentrala de la Lotru, din inima muntilor.

5. Miruna says:

Peisajul este superb, dar paragina in care se afla aceasta statiune este groaznic, am simtit fiori cand am vazut atat dezinteres.
    Pacat de tara asta si pacat ca nu ne intereseaza!!

6. dome corina says:

eu am locuit acolo acum 34 ani.Parintii mei au lucrat la hidrocentrala din inima muntelui.Vreau sa intreb daca stie cineva daca se poate vizita centrala subterana.

7. Vlad says:

Am fost si eu pe acolo la inceput de iulie 2008. Zona foarte frumoasa, dar pustie. Iar drumul de la Vidra la Obarsia Lotrului si mai departe spre Petrosani e cam distrus, mai ales la limita dintre Valcea si Hunedoara. Daca nu e interzis, puteti vedea impresiile mele despre zona asta: http://vladut.net/blog/index.php?blog=5&p=48&more=1&c=1&tb=1&pb=1#more48

8. xplorio says:

Vladut, super linku’!
    Multam fain pentru el; spor la butonare in continuare ;), ca mai asteptam impresii de pe la tine.

9. rexkroki says:

“si am continuat pana la intersectia cu DN 67C care coboara spre Muntenia (Ranca), insa se pare ca intreg drumul catre Petrosani este in acest hal”

nu e adevarat, portiunea mai rea, dintre care cam 5 km neasfaltati, dine doar aproximativ 10 km, dupa limita judetului Hunedoara drumul este asfaltat, chiar daca nu al utimele standarde, dar peisajele si Cheile Jietului sunt superbe…

10. xplorio says:

A, atunci cu atat mai bine. Dar noi am renuntat sa continuam, caci nu aveam de unde sti cat mai dureaza gropanele.

Pentru un Megane Sedan, inca 10 kilometri de gropi din alea erau cam mult. Cu un 4×4 (sau daca nu tii la masina), se poate merge insa linistit.

11. Alex says:

Am fost si eu vara trecuta…peisajul este incantator,dar hotelurile au ajuns intr`o stare jalnica …sper k sa se faca ceva cat mai curand posibil…D:

12. cneazul says:

maine 18.07.2008,intentionez sa urc in zona,insa din sebes,stie cineva cum e cu drumul si cu cazarea?

13. Mary says:

Totul este incantator…exceptie facand hotelurile!

14. claudia says:

mey…am fost acum 8 ani in zona aceea…aveam 12 ….ani mi s-a parut miracolos tot c am vazut intre petrosani si lacul vidra.Anul trecut m-am reintors…si pot spune decat k am fost foarte dezamagita…in primul rand defrisarile….chiar nu poate nimeni sa-i opreasca….era k dupa bombardament….apoi dc acum 8 ani p marginea lacului vidra se facea plaja si era multa lume….anul trecut nu am mai vazut p nimeni…iar hotelurile…sa fim seriosi cuiva ii convine situatia…pacat..avem o tara frumoasa…
    Ps:vinerea viitoare plec in aceeasi zona:p

15. claudia says:

aaa si inca ceva incercati si cheile bicazului,barajul bicaz,manastirea petru voda(p langa lacul bicaz…dar situata in creierul muntelui…e superba),iar la paltinis e super tare cu cortu;):P

16. xplorio says:

Pai furam si pe acolo, bre! Chiar o nebunie, am si scris cate ceva despre zonele Bicaz si Paltinis :-P
    Insa in ce priveste camparea la Paltinis, eu pe bune ca m-as abtine! nu de alta, insa ar fi cam nasol sa-ti patruleze vreun vecin urs pe langa cort… :)

Daca mai ai noutati de ultima ora, Claudia, despre starea lacului si statiunii Vidra, nu ne uita! ;)

17. butcho08 says:

azi m-am intors din valea jiului,am facut petrosani-obarsia lotrului-vidra-voineasa si…retur pe acelasi traseu cu o skoda fabia 1.4 fara nici o problema.era masina personala ,dar retineti cei 4 km de macadam de la limita jud hd/valcea pana la intrarea in obarsia lotrului,cand la coborare am mers lejer iar la urcare da-i cu intaia tata ca e mai sigur.pt ea ,pt skoda:(succes,

18. ana says:

imi place zona foarte mult, mare pacat de starea statiunilor, voineasa mi-a dat un sentiment de parasire, uitare in timp…
    in rest, am mancat un pastrav foarte bun la cabana de la obarsia lotrului, daca nu bagati in seama manierele doamnei ce serveste acolo :)

19. xplorio says:

tot asta facem, ana, nu? ignoram proastele maniere ca sa ne putem bucura de restul ;)

20. cristi says:

Puteti merge acum sau cand se va topi zapada (adica prin aprilie probabil :D ) drumul a fost refacut, inaltat si tasat, se pregateste asfaltarea lui in portiunea Obarsia Lotrului. Zona superba dar aveti grija cu cortul, sunt lupi si chiar ursi :p

21. xplorio says:

Multam, Cristi! Sigur vom merge iar, insa spre sfarsitul primaverii, cum zici si tu, si sigur nu vom sta la cort. Nu de alta, dar nu ne mai permit salele :P

22. Wessley1 says:

Salut!Eu am fost acum in februarie la Vidra si am aceeasi parere cu a voastra,arata urat dar deoarece peisajul sau natura in sine nu suporta decat cuvint frumoase, se salveaza.In rest, totul este ok, drumul plin de gropitze si daca nu ai masina echipata cu cauciucuri de iarna esti ca si mort!
    Excursii placute!

23. Petruta says:

Trist…chiar azi 24.05.2009 am fost pe acolo, crezand ca va fi un peisaj superb…dar din pacate este dezolant…cel putin statiunea Vidra si lacul care din nspe mii de metrii adancime mai are doar cativa amarati, doar cat sa mai existe si el pe fata pamatului…pacat pentru ca aceasta statiunea era pe vremuri superba. Drumul spre Obarsia Lotrului este cu adevarat unul de testare a nevrilor, in schimb peisajele superbe din Cheile Jietului ne-au mai bucurat un pic inima. Avem o multime de minunatii dar nu stim sa pretuim asa cum se cuvine….

24. Cristi says:

Weekend-ul trecut (23-24 mai) am fost cu niste prieteni la o tura prin Mtii LATORITEI…superb peisajul!!! La coborâre, inainte de intoarcerea spre Pitesti/Bucuresti ne-am decis sa dam o tura (in masini de data asta) pana la Lacul Vidra, care stiam ca e aproape gol de 2 sapt din cauza unor lucrari de ‘retehnologizare’ a centralei de la Ciungetu si a barajului din cate am inteles… E interesant totusi sa poti cobori pana pe fundul unui astfel de lac… Despre Statiunile Vidra sau chiar Voineasa…nimic de zis…chiar nimic… Oricum merita vizitata zona!

25. Florin says:

M-ati facut curios,(eu sunt din Petrosani) cand am fost ultima data pe la Vidra acum 2 ani drumul era chiar bunicel cu exceptia celor 3 Km care este ne-asfaltat. Apropo, iarna barajul nu este tinut plin cu apa

26. ionut says:

dap…am fost pe acolo pe 2-3 mai…
    drumul de la brezoi la voineasa si apoi pana la vidra e ok. problema apare de la vidra la obarsia lotrului, unde trebuie sa faci slalom printre gropi vreo 20 km. se merge numai in treapta a 2a…

ultimii 4 km pana in cabana obarsia lotrului sunt DEZASTRU. la drum se lucreaza, termenul de finalizare e 2011 (n-as prea crede, tinand cont ca au turnat doar o fasie de 100 metri de asfalt – experimental, sa vada cum rezista la zapada…acolo se munceste romaneste…se lucreaza la podul de langa cabana si lucreaza de vreo 8 luni)…

de altfel, peisaje mirifice si drumuri proaste.

din punctul meu de vedere, reabilitarea drumului va fi un fiasco, devreme ce TAF-urile vor continua sa circule pe DN…(apropo…or fi avand rovineta??)

27. maria says:

hello…eu sunt o mare iubitoare d lacul vidra…de knd sunt mika si inainte de asta parintii si bunicii mei mergeau acolo…era absolut superb,anual stateam cate 2 luni,in principal vara..am fost si acum,dupa pasti….arata groaznic intr’adevar,dar m’am hotarat sa stau si am petrecut 4 zile destul d ok si conditiile in vile sunt acceptabile..as vrea sa va intreb dk nu a luat cumva cineva nr’ul de tel d la aceste vile pt k eu am ramas fara telefon si fara numar:(…pentru este si va ramane statiunea mea d suflet…este un mare pacat k dintr’o asemenea frumusetze va ramane nimik..

28. maria says:

*mine

29. monkey says:

Felicitari pentru acest ‘toast’ in cinstea uneia dintre multele frumuseti ale Romaniei! Caci macar prin noi sa se arate k cineva inca tine la aceste frumuseti…am descoperit si eu pana nu demult ceea ce tu ne arati aici…si de care si altii se bucura cand viziteaza site-ul tau.Sunt din Valcea…si cu atat mai mult ma ‘mandresc’ cu existenta acestor locuri mirifice :P…un prieten mi-a dezvaluit aceste paradisuri…tot el mi-a aratat locul si de ce a fost necesara golirea lacului Vidra;de pe barajul Vidra(la coada lacului,baraj construit natural,intr o parte se intinde lacul,in cealalta o priveliste superba,o vale cu drum serpuind,drum ce face legatura cu Voineasa daca nu ma insel)am vazut gura canalului subteran prin care apa merge din lac spre hidrocentrala Ciunget.La gura acestui canal aveau loc lucrari de inlocuire a unor gratare imense din fier,gratare cu rol de a opri eventualele gonoaie pentru a nu merge in canalul subteran.Aceasta operatiune se realizeaza 1 data la 30 de ani(aceasta fiind prima.lacul fiin construit prin anii 70 si)!!!SFATUL meu este se mergeti sa vedeti splendoarea … daca ti s a parut superb plin…mergi din nou,fa poze daca se poate din aceleasi pozitii pe care le ai facut cu lacul fiind plin,si ai sa fi si mai uimit de splendoarea reiesita prin comparatie!!!Mai ales ca paote veti avea si norocul sa observati ruine de cladiri pe fundul lacului(nu este complet complet gol,cat sa se poata lucra la acel canal) pentru ca acolo au existat scoala,gradinita…chiar si cinematograf!Altfel spus comunitate!(necesare pe perioada construirii complexului hidrogafic)
    PS:Si daca mergi si faci poze,te rog posteaza-le,caci eu cand am fost acum o saptamana n-am fost in stare sa am aparat foto!!!:((.Iar daca te grabesti sa planifici drumetia ,lucrarile mai dureaza…nu stiu cat…dar mai dureaza;) Bafta!

30. uscatu andreea says:

Salut,am citit comentarile la toti, si vreau sa spun ca aveti cu toti dreptate. E adevarat e un mic paradis, unul din miile pe care le are tara acesata si care de altfel ca si restu nu este bine valorificata si este lasata in paragina pana cand probabil, nu o sa se mai alega nimic de ele. Am fost sambata 19.07.2009 acolo, pentru prima data si facand abstractie de drum care de altfel e caracteristic intregi tari, natura recompenseaza prin frumusetea ei. In schimb, parca te racaie la inima cand vezi atatea hoteluri lasate in paragina, nu iti vine sa crezi si te intrebi oare cum e posibil asa ceva. Doamne cat de incomptenti si imbecili sa fie, sa lase o statiune intrea sa ajunga in paragina, un loc care daca ar fi pus la punct si promovat ar aduce miliarde in buzunarele statului, dar normal ei le prefera pe cele din Austria, Evetia, (ca doar au cu ce) si e si normal pt ca acolo totul este pus la punct de la infrastructura la ultimul chelner care te fac sa te simti bine.
    Despre baraj si lac, ce sa spun int fermecatoare, chiar si asa gol lacul are un farmec aparte, la baraj se lucreaza intradevar dupa cum a spus “moneky”,…macar atat sa faca si ei sa le intretina, ca daca ar fi sa le faca le-ar trebui alti 30 de ani. Am fost si printr-un canal de regularizare (nu este permis acolo, dar tata facut a drumul cu buldozerul pana acolo, scutindu-i astfel sa mearga cu utilajele alti 15 km pana la capatul tunelului si ne-au lasat un pic acolo), este foarte mare acest canal( pe langa acest canal mai exista si alte canale ce fac legatura cu toate barajele din zona (galbenu, vidraru….)ce au intre 15 si 20 de km, si care sunt mari de intri cu tractoru in ele ( ca acesta de langa baraj) sau mai micute, … nu imi vine sa cred ce munca au depus aici oameni aceia de le-au facut, in special, ca lucrau mai mult prin forta bratelor, acum 70 ne existand aparatura si utilajele de la ora asta, pai cei ce lucreaza in ziua de azi fie la strazi sau ori ce alta constructie cu toate utilajele si aparatura performanat abia se macaie, si uitandu-te cate de rau le fac ai zice ca isi bat joc de munca oamenilor care leau facut si care prin sudoarea frunti sau chiar prin propria sanatate s-au muncit sa le faca. Te contrariaza felul cum evolueaza lucrurile in ziua de azi si cum au fost o data, te face sa ajungi chiar la concluzia ca noi o luam inapoi nu inainte.
    Pe moment ma aptin de la alte comentari pt ca oricum astea nu noi trebuie sa le auzim ci cei ce au puterea sa schimbe aceste lucruri, dar pentru ca nu as crede ca vrunul din acesti indivizi ar citi vreo data vreuna dintre aceste comentarei inchei aici.
    Sper ca intr-un viitor apropiat, noi cei tineri sa putem scimba ceva si in primul rand as avem vointa si puterea de a scimba viitorul.
    O vara placuta la toti!
    P.s scuzati ca am scris atat de mult si asta e doar parerea mea , oricine poate sa o conteste, are tot drept, chiar ma-s bucura.

31. xplorio says:

Andreea, din pacate nu am ce sa contest, ai 100% dreptate. Poate va veni o zi si pentru aceasta zona, in care sa fie readusa la lumina. Insa ma tem ca turismul in stil romanesc nu ar face decat sa distruga si ce a mai ramas frumos acolo…

32. monkey says:

N am vrut sa mi mai manjesc commentul…desi si eu ca oricare altul care vede situatia sunt revoltata pe aceasta conducere care ne face pe fata fratilor…si noi ne complacem in ea..de voie..de nevoie..In toate punctele de vedere sistemul nostru actioneaza bolnav,haotic,bataie de joc…asa ca nu ma mira acele imaginea acelor hoteluri de la Vidra lasate in paragina,e doar o foarte mica particica din indiferenta statului!Pacat de intentia lui Ceasescu!Cinget este o 2-a hidrocentral din tara dupa Portile de fier!!!Este o capodopera a ingineriei..mai ales in anii 70..caci fiecare milimetru nu poate fi lasat necalculat,orice eroare putand fi fatala!
    Romania a fost numita de papa ”braul Maicii Domnului”..ceea ce spune multe! Daca suntem optimisti am putea spune ca noi avem o extraordinara CALITATE…pe care statul nostru e foarte grijuliu sa ne-o mentina:suntem extraordinar de CONSERVATORI! Lasam exact asa cum e…sa nu cumva sa stricam frumusetile naturale :)))=)))
    Ieri am fost pe undeva zona Ciunget…cuvintele sunt de prisos pentru a mai descrie ceva!Si paradoxul este ca peste tot in tara asta gasesti asemenea minunatii …NATURA…noi fiind prea orbi ca sa le vedem!Mai bine ne lasam mintiti cu crize financiare si incalziri globale…care nu exista asa cum ei vor sa induca…sunt doar forme de manipulare!
    Drumetii placute dragilor!

33. tonix says:

iarna zona este superba iar peisajul dintre Vidra si Obarsie este de basm.vara insa ai un soc iar peisajul te duce cu gandul la cernobal.PACAT SI RUSINE PSEUDOGUVERNANTILOR

34. dany says:

Tocmai m-am intors dintr-o tura prin zona. Lacul Vidra, peisaj selenar. Statiunea Vidra, ghost town. Peste tot de-a lungul drumului vezi placute cu Proprietate Privata Cascade Empire, semn ca padurea de pe versantul respectiv va fi pusa la pamant. Defrisari masive in zona, iar la Obarsia Lotrului, vis-a-vis de cabana a aparut o statie de betoane, pentru transalpina probabil. Cert e ca am vazut ca intr-adevar se munceste la sosea, dar zona arata deplorabil fata de acum cativa ani. Anul trecut am calatorit prin Obarsie spre Sugag, 60 km in 4,5h cu fabia. Drum forestier greu pentru o masina cu garda la sol joasa. Dar a meritat, peisaje deosebite. Se pare ca numai pe drumuri de acest gen se mai poate ajunge la locuri pitoresti in natura. Unde se construieste o sosea ok, apar gunoaie, defrisari si alte pociri ale naturii. Anyway, have a nice ride!

35. razvan says:

Statiunea Vidra urmeaza ani astia sa fie modernizata informatie sigura de la cel care a asistat la proiectele facute.O sa devina un colt de rai aviz amatorilor

36. ECOLOTRU says:

Vale montană în totalitate, Valea Lotrului este situată în inima Carpatilor Meridionali, grupa
    Parâng. În cei 80 km lungime ai râului, care îsi adună apele de pe o suprafată de1024 km² (Ujvari,
    1972), valea drenează nordul Masivului Parâng, sudul Muntilor Lotrului, nordul Muntilor Căpătânii si
    Muntii Latoritei (în totalitate), ceea ce face ca în regim natural râul să ajungă la un debit mediu
    multianual de 20 m³. Cel mai înalt punct din bazinul hidrografic se regăseste la 2365 m (vârful Setea
    Mare), iar la confluenta cu Oltul ajunge la altitudinea de circa 300 m. Gasesti mai multe informatii aici http://ecolotru.web.officelive.com

37. LEONARD says:

Acum am venit de la “SARBATORILE ZAPEZII” sarbatorite la VIDRA, foarte frumos, cazarea la 40-70 lei, papa pe saturate, organizatorul d-l DINESCU f.f. serviabil si un om deosebit! MULTUMIM k ink mai exista aceatsa statiune… ink! ZAPADA este din belsug!!! Drumul bun, dezapezit! BAFTA! Vizitati bogatiile VALCENE!

38. Iuliana says:

Am fost şi eu pe traseul Voineasa-Obârşia Lotrului-Petroşani. Îţi vine să plângi, când vezi cât s-a distrus. Piscurile munţilor devin din ce în ce mai goale de copaci, mai depădurite. Ai posibilitatea să te întâlneşti foarte des cu masini pline cu buşteni. Chiar de multe ori am deschi geamul la maşină şi am înjurat de ciudă, când îi vezi cum cară buştenii iar în urma lor rămâne gol sau crengi. Unde sunt pădurile noastre superbe. Nu vreau să par ….. Dar când îi văd pe cei de la Realitatea cu emisiunea lor “România prinde rădăcini” îmi vine greaţă. După părerea mea cred că în primul rând ar trebui să fie luaţi la înterbări cei care au chelit munţii de păduri şi apoi chemată lumea să ajute la împădurit. Traseul este supeb, este minunat. Este foarte adevărat că excepţie fac gropile din asfalt şi Staţiunea Vidra care a ajuns într-o situaţie deplorabilă (probabil sunt prea multe interese). În rest, sfatul meu este să mergeţi să vedeţi aceste frumuseţi ale tării cât mai sunt.

39. adi says:

Dragilor, eu tocmai m-am intors dupa un weekend la obarsia lotrului la cabana bradu! a fost de vis poluare 0, am mers pana la lacul calcescu si am dat o petrecere pe cinste in mijlocul naturii

40. a says:

poti sa imi spui cum e drumul pana la obarsia lotrului? vreau si eu sa merg cu o masina din clasa compacta in iulie si nu vreau sa o rup pe acolo. sa o las undeva in obarsie si sa urc apoi pana la lacaul Calcescu (eventual si Galcescu ca l-am gasit si asa).
    Despre traseul pana la Calcescu ce poti sa imi spui? eu vreau sa merg singur.

41. xplorio says:

Despre drum vezi comentariile de mai sus, sunt mai actuale decat momentul in care am fost noi pe drum: sunt si gropi, dar care pot fi evitate daca mergi cu atentie. Sper ca ultimele ploi sa nu stricat mai mult drumul.

Nu stiu nimic despre traseul pana la Calcescu, poate completeaza cineva :)

42. OZZY says:

PE DATA DE 2 IULIE AM FOST LA VIDRA ,LACUL ESTE SUPERB,STATIUNEA JALNICA,DRUMUL PRIN MUNTI E OK,DACA L-AM FACUT CU MATIZ.AVEM O TARA FRUMOASA DAR PACAT CA ESTE LOCUITA.

43. Adrian_grosu09 says:

salutare. am 24 de ani si am fost la obarsie cu cortul de mai multe ori cand eram pe la 10-13 ani.(merg cu cortul de la 6 ani si obarsia era locul meu preferat.)in vara lui 2009 am mai incercat sa merg odata cu gasca mea, acum fiind destul de mare:D. vidra parasita si lacul gol, mai ca m-a luat plansul si nu-mi venea sa cred. inainte cu cativa km de obarsie drumul era in reparatii si chiar se lucra de zor. la obarsie cateva zone frumoase unde statusem pe la 10-11 ani inainte de cabana Obarsie, acum fiind in proprietatea cuiva. dupa cabana era acea poiana cu copaci la marginea drumului, cort langa cort, ra@#t langa ra@#t, nu aveai unde sa stai , si foarte multa galagie fiind numai camioane si muncitori.pe la intersectia drumul spre ranca cu cel spre Petrosani erau camioane care luau mult pietris din albia raului.deci se muncea prea mult si se strica natura prea mult.
    Pe mine m-ar interesa daca se sta cu cortul intre Petrosani-Obarsie, dar sa nu ajung pana la obarsie ca acolo presupun ca nu mai sunt sanse de stat cu cortul.

44. florin32 says:

Locuiesc in Voineasa de cand m-am nascut si au fost perioade cand mergeam la vidra in fiecare week-end si tot nu sunt plictisit de peisajele frumoase pacat insa ca statiunea a devenit un batalie pentru bani !

45. florin32 says:

traseul ebun din cate stiu ! pana la galcescu insa in ultima vreme atractia principala a devenit ranca si drumul pana acolo mai ales ca a fost asfaltata complet

46. florin32 says:

buna parere ! si da statiunde a devenit un conflict de interese vor sa o vand la un pret gigan sindicatele . a vrut fata la nu stiu ce cantareata celebra sa o cumpere da na-au vrut sa o vanda

47. iulian says:

Am fost anul asta si am avut ce vedea.Pacat ca nimeni nu se ingrijeste de comorile care le avem date de la D-zeu.Superb!!!!!

48. lauralauris21 says:

am fost si eu recent pe 26 august pentru prima data pe acest traseu petrosani-voineasa locul e foarte frumos pacat de tot ce sa lasat in paragina drumul e si mai plin de gropi pe unele locuri zici ca rupi masina in doua eu am fost cu un wv sharan ce sa spun ca era plin de masini care transportau lemne, cei care faceau drumul si plin de tiganii sau romani care stateau de cateva luni bune si aratau jalnic saracii nespalati la adunat de ciuperci si de afine sa castige si ei un ban, decat la furat mai bn asa erau la obarsia lotrului niste cabanute pt cazare si inainte de a ajunge in satul voineasa erau si cateva corturi langa marginea drumului .Sper sa va fie de ajutor informatiile mele dar pacat de aceasta tara in care traim si de toti oameni care nu fac ceea ce trebuie .

49. lauralauris21 says:

cum pot pune poze sa vada lumea cat ii de frumos

50. crisan.l says:

am fost in iulie pe acest traseu..
    peisajul..de vis
    in scchimbdrumul…nenorocire mare
    direct la service..
    am vazut si eu corturile din folie..si nu stiam ce e cu ele..
    am crezut ca sant refugiati din pakistan
    in rest..fff frumoasa zona de la obarsia lotrului la petrosani[de vis].
    dar aveti grija..folositi un tab…un tanc..un tractor..ca rupeti orice turism..cat de solid ar fi..
    numai bine

51. Roxana says:

Fratilor… eu am ajuns seara pe la 10 in Vidra.. si am pus farurile pe “impunatoarea” cladire…. am avut o senzatie fantastica de filme de groaza americane! Zona este absolut superba! Va recomand cu caldura traseul pana la Ranca cel putin.. din pacate pana acolo am ajuns eu in august dar promit ca in 2011 voi fi din nou!

52. Pingback: Transalpina, drumul romanilor (DN 67C) « Xplorio.ro

53. Sile says:

eu am fost in august 2010 si nu inteleg ce va vaitati toti de drum. drumu e beton de la brezoi pana la obarse numa asfalt pus nou nout. daca vrei sa iesi in transalpina ai sanse daca nu a plouat recent pt ca la iesirea din obarse pana urci inspre “pasunile alpine” se lucra intens si cam mari namoalele insa eu am scos-o la capat cu loganelu’. poti ajunge pana la ranca linistit cu drum ok ori asfaltat ori macadam da nivelat fara gropi chiar f ok. dupa cum am spus problema e la iesire din obarse acolo iti trebe nervi de fier. iar brezoi – obarsie asfaltata perfecta. e minunata zona si la vara vreau iar sa merg dar am si un sfat: daca o vizitati abateti-va pe la ciunget si urcati la petrimanu. drumu e nasol rau 20 de km care ii faci intr-un stres total ocolind la gropi dar merita e absolut beton. si daca urcati la petrimanu mai bagati 3 km si urcati si la lacul galbenu-cam 1,5 km merg cu masina in aceleasi conditii de stres si dupa cam tre mers cu piciorul. dar e superb. e super-mega salbatic. deci mie personal statul la petrimanu e ca statul in oras pe langa lacul galbenu. in fine am cam lungit-o dar concluzia e aceeasi: vizitati cat mai puteti ca nenorocitii astia darama tot. si vizitati tot: obarsia lotrului, voineasa, vidra, latorita cu petrimanu si galbenu, transalpina, ranca. spor

54. am fost toamna asta 2011 la lacul vidra.zona e super ,daca ar fii modernizata si ar construi cateva pensiuni ar fii perfect
    . noi am stat la un complex de vilute vechi si ne-am distrat maxim. privelistea e de vis .lipseste putina reclama si interes din partea autoritatilor sa renoveze .am inteles ca acum lucreaza la partie.

55. misu says:

Intr-adevar, totul este superb, iar pt. cine poate vizita hidro Ciunget,…de vis.